Jak określić jakość linka? Wskaźniki określające dobry link

Jak określić jakość linka? Wskaźniki określające dobry link

Pozyskiwanie linków do strony internetowej to kluczowy element każdej skutecznej kampanii SEO przeprowadzanej w agencji Linkjuice.

Linki prowadzące do Twojej witryny świadczą o jej reputacji i znaczeniu w wyszukiwarce Google. Im więcej jakościowych odnośników wskazujących na Twoją stronę w sieci, tym wyższa jej pozycja. Odnośniki to swego rodzaju paliwo napędzające wzrost witryny w wynikach wyszukiwania.

Wysoka pozycja na odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe zwiększa bezpośrednio ilość odwiedzin Twojej witryny co pozwala na poprawienie wizerunku oraz ilości sprzedaży Twoich produktów i usług.

Wybranie odpowiednich miejsc, z których pozyskiwane są linki jest kluczem do sukcesu każdej kampanii link-buildingowej. W Linkjuice skupiamy się na jakości pozyskiwanych linków poprzez weryfikację kluczowych wskaźników:

  • Widoczność w wyszukiwarce – analizujemy na ile i jakich fraz pozycjonuje się domena, z której pozyskujemy odnośnik. Zwracamy szczególną uwagę na tzw. Topical Autority czyli pokrycie frazami kluczowymi danej tematyki.
  • Ruch pozyskiwany z wyszukiwarki – szacujemy ilość wejść pozyskiwanych z fraz kluczowych widocznych w wyszukiwarce.
  • Średnia pozycja – istotnym wskaźnikiem jest również średnia pozycja danej domeny na istotne dla nas frazy kluczowe. Linki pochodzące z wysoko wypozycjonowanej witryny posiadają zwykle lepszą skuteczność.
  • Wiek domeny oraz ciągłość rejestracji – badamy wiek domeny, jej historię oraz poprzednie wersje witryny.
  • Ilość i jakość linków przychodzących – ranking wyników wyszukiwania jest wciąż oparty m.in o algorytm PageRank, który określa „moc” danego linku. Pomimo, że PageRank nie jest oficjalnie udostępniany przez Google jesteśmy w stanie oszacować siłę pozyskiwanych odnośników poprzez wypadkową specjalistycznych narzędzi analitycznych oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia.
  • Ilość linków wychodzących – zbyt duża ilość linków wychodzących ze strony, z której pozyskujemy odnośnik może negatywnie wpłynąć na jego siłę. Na podstawie wskaźników danej domeny określamy bezpieczną wartość linków wychodzących z podstrony, z której pozyskujemy odnośnik.
  • Atrybuty Dofollow / Nofollow – są to atrybuty informujące roboty wyszukiwarek o tym czy śledzić link zawarty w strukturze witryny. Według oficjalnego stanowiska Google atrybut „Nofollow” nie przenosi PageRank do linkowanej strony. Na tej podstawie kładziemy szczególny nacisk na pozyskiwanie linków Dofollow w każdej kampanii.
  • Rozmieszczenie linków w strukturze HTML – miejsce umieszczenia linku w kodzie strony jest również istotna przy obliczaniu jego wartości. Hiperłącza umieszczane na początku kodu strony są zwykle traktowane jako bardziej istotne dla robotów indeksujących. Warto również zadbać o odpowiedni kontekst linku poprzez powiązanie go z tematycznie adekwatną treścią.
  • Optymalizacja kotwic linków (ang. Anchor text optimization) – aktualizacja algorytmu o nazwie „Pingwin” dotyczyła przede wszystkim jakości pozyskiwanych linków w kampaniach SEO, w tym tekstowych opisów odnośników. Głównym celem Google było zidentyfikowanie linków o niskiej jakości oraz takich, które zbyt agresywnie wykorzystywały frazy kluczowe jako anchor tekst. W Linkjuice dbamy o to, aby pozyskiwane odnośniki posiadały zdywersyfikowane opisy kotwic, tak aby kampania SEO była bezpieczna i stabilna.
  • Podlinkowanie wewnętrzne – analizujemy w jaki sposób jest podlinkowana podstrona w obrębie całej witryny, z której pozyskujemy odnośnik. Dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo na budowę linków, które są częściej odwiedzane przez roboty indeksujące wyszukiwarek.

Kompleksowa kampania link-buildingowa wymaga rzetelnej analizy danej branży, konkurencyjności, możliwości pozyskiwania linków oraz prawidłowego wdrożenia całego procesu.

Analiza powdrożeniowa polega na ocenie, które linki przyniosły najbardziej wymierne rezultaty rozumiane jako wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Na tej podstawie jesteśmy w stanie optymalizować kampanię SEO, aby otrzymywać jak najlepszy zwrot z inwestycji.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.

    Pozyskiwanie linków do strony internetowej to kluczowy element każdej skutecznej kampanii SEO przeprowadzanej w agencji Linkjuice.

    Linki prowadzące do Twojej witryny świadczą o jej reputacji i znaczeniu w wyszukiwarce Google. Im więcej jakościowych odnośników wskazujących na Twoją stronę w sieci, tym wyższa jej pozycja. Odnośniki to swego rodzaju paliwo napędzające wzrost witryny w wynikach wyszukiwania.

    Wysoka pozycja na odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe zwiększa bezpośrednio ilość odwiedzin Twojej witryny co pozwala na poprawienie wizerunku oraz ilości sprzedaży Twoich produktów i usług.

    Wybranie odpowiednich miejsc, z których pozyskiwane są linki jest kluczem do sukcesu każdej kampanii link-buildingowej. W Linkjuice skupiamy się na jakości pozyskiwanych linków poprzez weryfikację kluczowych wskaźników:

    • Widoczność w wyszukiwarce – analizujemy na ile i jakich fraz pozycjonuje się domena, z której pozyskujemy odnośnik. Zwracamy szczególną uwagę na tzw. Topical Autority czyli pokrycie frazami kluczowymi danej tematyki.
    • Ruch pozyskiwany z wyszukiwarki – szacujemy ilość wejść pozyskiwanych z fraz kluczowych widocznych w wyszukiwarce.
    • Średnia pozycja – istotnym wskaźnikiem jest również średnia pozycja danej domeny na istotne dla nas frazy kluczowe. Linki pochodzące z wysoko wypozycjonowanej witryny posiadają zwykle lepszą skuteczność.
    • Wiek domeny oraz ciągłość rejestracji – badamy wiek domeny, jej historię oraz poprzednie wersje witryny.
    • Ilość i jakość linków przychodzących – ranking wyników wyszukiwania jest wciąż oparty m.in o algorytm PageRank, który określa „moc” danego linku. Pomimo, że PageRank nie jest oficjalnie udostępniany przez Google jesteśmy w stanie oszacować siłę pozyskiwanych odnośników poprzez wypadkową specjalistycznych narzędzi analitycznych oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia.
    • Ilość linków wychodzących – zbyt duża ilość linków wychodzących ze strony, z której pozyskujemy odnośnik może negatywnie wpłynąć na jego siłę. Na podstawie wskaźników danej domeny określamy bezpieczną wartość linków wychodzących z podstrony, z której pozyskujemy odnośnik.
    • Atrybuty Dofollow / Nofollow – są to atrybuty informujące roboty wyszukiwarek o tym czy śledzić link zawarty w strukturze witryny. Według oficjalnego stanowiska Google atrybut „Nofollow” nie przenosi PageRank do linkowanej strony. Na tej podstawie kładziemy szczególny nacisk na pozyskiwanie linków Dofollow w każdej kampanii.
    • Rozmieszczenie linków w strukturze HTML – miejsce umieszczenia linku w kodzie strony jest również istotna przy obliczaniu jego wartości. Hiperłącza umieszczane na początku kodu strony są zwykle traktowane jako bardziej istotne dla robotów indeksujących. Warto również zadbać o odpowiedni kontekst linku poprzez powiązanie go z tematycznie adekwatną treścią.
    • Optymalizacja kotwic linków (ang. Anchor text optimization) – aktualizacja algorytmu o nazwie „Pingwin” dotyczyła przede wszystkim jakości pozyskiwanych linków w kampaniach SEO, w tym tekstowych opisów odnośników. Głównym celem Google było zidentyfikowanie linków o niskiej jakości oraz takich, które zbyt agresywnie wykorzystywały frazy kluczowe jako anchor tekst. W Linkjuice dbamy o to, aby pozyskiwane odnośniki posiadały zdywersyfikowane opisy kotwic, tak aby kampania SEO była bezpieczna i stabilna.
    • Podlinkowanie wewnętrzne – analizujemy w jaki sposób jest podlinkowana podstrona w obrębie całej witryny, z której pozyskujemy odnośnik. Dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo na budowę linków, które są częściej odwiedzane przez roboty indeksujące wyszukiwarek.

    Kompleksowa kampania link-buildingowa wymaga rzetelnej analizy danej branży, konkurencyjności, możliwości pozyskiwania linków oraz prawidłowego wdrożenia całego procesu.

    Analiza powdrożeniowa polega na ocenie, które linki przyniosły najbardziej wymierne rezultaty rozumiane jako wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Na tej podstawie jesteśmy w stanie optymalizować kampanię SEO, aby otrzymywać jak najlepszy zwrot z inwestycji.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      2 Comments
      1. Odpowiedz

        Aktualnie biorę pod uwagę jedynie widoczność np. w senuto. W ten sposób generuję jakiś tam ruch do strony docelowej, natomiast przy stronach dostępnych na platrofmrach z wysokimi parametrami a małą widocznością jest odwrotnie, brak ruchu do docelowej.

        • Odpowiedz

          Lepiej patrzeć na widoczność niż parametry domen, bo te drugie dużo łatwiej przekłamać, np. czasowymi przekierowaniami 301.

          Jeśli na wykresie ruchu nie widać większych spadków i ten ruch na jakimś przyzwoitym poziomie jest, mamy przynajmniej pewność, że Google nie ma z tą domeną problemów.

      Dodaj komentarz