Co to jest landing page?

Co to jest landing page?

Landing page to pojęcie często spotykane w marketingu internetowym. To często stosowane narzędzie, którego celem jest skierowanie użytkownika bezpośrednio w pożądane przez nas miejsce na stronie. W tym wpisie wyjaśniamy co to jest landing page i jak wykorzystać ten typ stron do zwiększenia konwersji.

Spis treści:

  1. Co to jest landing page?
  2. Jak działa landing page?
  3. Landing page vs. zwykła strona – różnice
  4. Przykład landing page
  5. Tworzenie landing page – co powinna zawierać dobra strona lądowania?
  6. Jak zrobić landing page na wordpress?

Co to jest landing page (strona lądowania)?

Landing page, zwany inaczej stroną docelową, stroną lądowania, to po prostu miejsce w ramach naszej witryny np. osobna zakładka, lub odrębna strona www, na którą chcemy skierować użytkownika pozyskanego poprzez działania takie jak reklama na Facebooku, reklama w Google, link odsyłający.

Landing page to pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel np. wypełnienie formularza, zakup, obejrzenie wideo itp.

Chcemy, aby pierwszy kontakt klienta polegał właśnie na ,,wylądowaniu’’ na tej zakładce, a nie np. na stronie głównej Twojej witryny.

Załóżmy, że Twoja witryna posiada kilka podstron. Prowadzisz kampanię, w której chcesz skierować odwiedzających, aby trafili od razu do zakładki z formularzem kontaktowym (np. link w reklamie na Facebooku).

Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest kierowany na landing page w postaci zakładki ,,kontakt’’, na której jest zamieszczony formularz.

Landing page to zatem każda strona docelowa, na którą ma trafić odbiorca.

Landing page może funkcjonować także jako osobna witryna np. dedykowany pod kampanię mini site, one page np. strona konkursowa lub strona poświęcona wybranemu produktowi.

Jak działa landing page?

Zasada działania landing page (LP) jest prosta. LP ma realizować tylko 1 główny cel. Aby to zrealizować rezygnuje się z dodatkowych elementów na tej stronie, które mogłyby rozpraszać użytkownika.

Landing page to maksymalnie prosta strona, która ma skierować użytkownika do wykonania określonej akcji.

Celem każdego landing page jest przede wszystkim KONWERSJA. Co to jest konwersja? To określone działanie wykonane przez odbiorcę, które jest pożądane w ramach kampanii. Konwersja to najczęściej zakup lub zapis do newslettera.

Inne formy konwersji to:

  • wysłanie zapytania,
  • wypełnienie formularza,
  • wysłanie zgłoszenia do udziału w konkursie,
  • kliknięcie w banner reklamowy,
  • rejestracja konta klienta etc.

Landing page sprzedażowy jest tworzony po to, aby konwertować na sprzedaż.

Landing page konkursowy będzie zbierał zgłoszenia do udziału w konkursie itd.

Zasada działania LP jest prosta!

Landing page vs. zwykła strona – różnice

Aby maksymalnie ułatwić Ci zrozumienie tego co to jest i jak działa landing page przygotowaliśmy poniższą tabelkę.

landing page cechy co to jest

Przykład landing page

Jak wspomnieliśmy wyżej, landing page, może funkcjonować w ramach 1 domeny. W Linkcjuice stworzyliśmy landing page, w którym umożliwiamy naszym klientom prosty kontakt z nami poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na osobnej podstronie.

Gdy wejdziesz do zakładki www.linkjuice.pl/darmowa-konsultacja/ trafiasz na prostą stronę z formularzem kontaktowym. Jak widzisz, na tej podstronie, w przeciwieństwie do innych stron na witrynie, nie wyświetla się menu strony, aby nie rozpraszać uwagi czytelnika.

PRZYKLAD LANDING PAGE

Tworzenie landing page – co powinna zawierać dobra strona lądowania?

Główną zasadą tworzenia landing page jest prostota. Poza tym, dobrze, jeśli Twoja strona docelowa będzie zawierała poniższe elementy:

  • Chwytliwy nagłówek – który jasno mówi o tym czego dotyczy ta podstrona np. ,,Zamów miesięczny abonament dostępu do serwisu w promocyjnej cenie!’’
  • Podkreślenie korzyści – najlepiej wypunktowane. Dlaczego warto skorzystać z tej oferty już teraz – np. ,,Promocja ważna tylko do końca dnia do północy!’’
  • Wysokiej jakości zdjęcia – landing page ma wyglądać profesjonalnie i atrakcyjnie. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia, które zwiększą atrakcyjność strony.
  • Koncentracja na celu – unikaj dużej ilości tekstu i elementów, pisz zwięźle i skup uwagę odbiorcy na elementach, na których Ci zależy (np. wyróżnij graficznie formularz)
  • Numer telefonu w widocznym miejscu – zadbaj o wiarygodność. Dane kontaktowe powinny być dobrze widoczne.
  • Podparcie się dowodem społecznym – jeśli kierujesz użytkowników bezpośrednio na LP to zapewne nie mieli oni okazji zapoznać się wcześniej z Twoją stroną. Podeprzyj swoją ofertę tzw. społecznym dowodem słuszności, czyli rekomendacjami lub logotypami klientów, którzy skorzystali z usługi lub produktu, który promujesz.
  • Widoczne buttony (call to action) – przycisk, który dokona konwersji musi być jednym z kluczowych elementów. Zadbaj o jego wyróżnienie np. inny kolor, font, rozmiar. Może to być przycisk ,,wyślij’’, ,,dodaj do koszyka’’, ,,zamów wycenę’’ etc.
  • Wyraźny i niezbyt długi formularz – zgodnie z zasadą prostoty formularz musi być czytelny, minimalistyczny i intuicyjny do wypełnienia.

co to jest landing page

Jak zrobić landing page?

Landing page możemy z łatwością wykonać na WordPress lub korzystając z kreatorów stron www.

Jeśli posiadasz już stronę, do której chcesz dodać landing page, to wystarczy utworzyć nową podstronę i nadać jej nieco inny charakter niż pozostałym stronom.

LP nie musisz podpinać do głównego menu, choć możesz to zrobić. Wszystko zależy od celu jaki ta strona docelowa ma pełnić.

Do stworzenia LP możesz wykorzystać także kreator landing page taki jak np. www.getresponse.pl

Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.

    Landing page to pojęcie często spotykane w marketingu internetowym. To często stosowane narzędzie, którego celem jest skierowanie użytkownika bezpośrednio w pożądane przez nas miejsce na stronie. W tym wpisie wyjaśniamy co to jest landing page i jak wykorzystać ten typ stron do zwiększenia konwersji.

    Spis treści:

    1. Co to jest landing page?
    2. Jak działa landing page?
    3. Landing page vs. zwykła strona – różnice
    4. Przykład landing page
    5. Tworzenie landing page – co powinna zawierać dobra strona lądowania?
    6. Jak zrobić landing page na wordpress?

    Co to jest landing page (strona lądowania)?

    Landing page, zwany inaczej stroną docelową, stroną lądowania, to po prostu miejsce w ramach naszej witryny np. osobna zakładka, lub odrębna strona www, na którą chcemy skierować użytkownika pozyskanego poprzez działania takie jak reklama na Facebooku, reklama w Google, link odsyłający.

    Landing page to pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel np. wypełnienie formularza, zakup, obejrzenie wideo itp.

    Chcemy, aby pierwszy kontakt klienta polegał właśnie na ,,wylądowaniu’’ na tej zakładce, a nie np. na stronie głównej Twojej witryny.

    Załóżmy, że Twoja witryna posiada kilka podstron. Prowadzisz kampanię, w której chcesz skierować odwiedzających, aby trafili od razu do zakładki z formularzem kontaktowym (np. link w reklamie na Facebooku).

    Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest kierowany na landing page w postaci zakładki ,,kontakt’’, na której jest zamieszczony formularz.

    Landing page to zatem każda strona docelowa, na którą ma trafić odbiorca.

    Landing page może funkcjonować także jako osobna witryna np. dedykowany pod kampanię mini site, one page np. strona konkursowa lub strona poświęcona wybranemu produktowi.

    Jak działa landing page?

    Zasada działania landing page (LP) jest prosta. LP ma realizować tylko 1 główny cel. Aby to zrealizować rezygnuje się z dodatkowych elementów na tej stronie, które mogłyby rozpraszać użytkownika.

    Landing page to maksymalnie prosta strona, która ma skierować użytkownika do wykonania określonej akcji.

    Celem każdego landing page jest przede wszystkim KONWERSJA. Co to jest konwersja? To określone działanie wykonane przez odbiorcę, które jest pożądane w ramach kampanii. Konwersja to najczęściej zakup lub zapis do newslettera.

    Inne formy konwersji to:

    • wysłanie zapytania,
    • wypełnienie formularza,
    • wysłanie zgłoszenia do udziału w konkursie,
    • kliknięcie w banner reklamowy,
    • rejestracja konta klienta etc.

    Landing page sprzedażowy jest tworzony po to, aby konwertować na sprzedaż.

    Landing page konkursowy będzie zbierał zgłoszenia do udziału w konkursie itd.

    Zasada działania LP jest prosta!

    Landing page vs. zwykła strona – różnice

    Aby maksymalnie ułatwić Ci zrozumienie tego co to jest i jak działa landing page przygotowaliśmy poniższą tabelkę.

    landing page cechy co to jest

    Przykład landing page

    Jak wspomnieliśmy wyżej, landing page, może funkcjonować w ramach 1 domeny. W Linkcjuice stworzyliśmy landing page, w którym umożliwiamy naszym klientom prosty kontakt z nami poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na osobnej podstronie.

    Gdy wejdziesz do zakładki www.linkjuice.pl/darmowa-konsultacja/ trafiasz na prostą stronę z formularzem kontaktowym. Jak widzisz, na tej podstronie, w przeciwieństwie do innych stron na witrynie, nie wyświetla się menu strony, aby nie rozpraszać uwagi czytelnika.

    PRZYKLAD LANDING PAGE

    Tworzenie landing page – co powinna zawierać dobra strona lądowania?

    Główną zasadą tworzenia landing page jest prostota. Poza tym, dobrze, jeśli Twoja strona docelowa będzie zawierała poniższe elementy:

    • Chwytliwy nagłówek – który jasno mówi o tym czego dotyczy ta podstrona np. ,,Zamów miesięczny abonament dostępu do serwisu w promocyjnej cenie!’’
    • Podkreślenie korzyści – najlepiej wypunktowane. Dlaczego warto skorzystać z tej oferty już teraz – np. ,,Promocja ważna tylko do końca dnia do północy!’’
    • Wysokiej jakości zdjęcia – landing page ma wyglądać profesjonalnie i atrakcyjnie. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia, które zwiększą atrakcyjność strony.
    • Koncentracja na celu – unikaj dużej ilości tekstu i elementów, pisz zwięźle i skup uwagę odbiorcy na elementach, na których Ci zależy (np. wyróżnij graficznie formularz)
    • Numer telefonu w widocznym miejscu – zadbaj o wiarygodność. Dane kontaktowe powinny być dobrze widoczne.
    • Podparcie się dowodem społecznym – jeśli kierujesz użytkowników bezpośrednio na LP to zapewne nie mieli oni okazji zapoznać się wcześniej z Twoją stroną. Podeprzyj swoją ofertę tzw. społecznym dowodem słuszności, czyli rekomendacjami lub logotypami klientów, którzy skorzystali z usługi lub produktu, który promujesz.
    • Widoczne buttony (call to action) – przycisk, który dokona konwersji musi być jednym z kluczowych elementów. Zadbaj o jego wyróżnienie np. inny kolor, font, rozmiar. Może to być przycisk ,,wyślij’’, ,,dodaj do koszyka’’, ,,zamów wycenę’’ etc.
    • Wyraźny i niezbyt długi formularz – zgodnie z zasadą prostoty formularz musi być czytelny, minimalistyczny i intuicyjny do wypełnienia.

    co to jest landing page

    Jak zrobić landing page?

    Landing page możemy z łatwością wykonać na WordPress lub korzystając z kreatorów stron www.

    Jeśli posiadasz już stronę, do której chcesz dodać landing page, to wystarczy utworzyć nową podstronę i nadać jej nieco inny charakter niż pozostałym stronom.

    LP nie musisz podpinać do głównego menu, choć możesz to zrobić. Wszystko zależy od celu jaki ta strona docelowa ma pełnić.

    Do stworzenia LP możesz wykorzystać także kreator landing page taki jak np. www.getresponse.pl

    Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      No Comments

        Dodaj komentarz