Kampania produktowa Google – dlaczego warto ją stosować w promocji sklepu internetowego?

Kampania produktowa Google – dlaczego warto ją stosować w promocji sklepu internetowego?

Jeśli posiadasz sklep internetowy i myślisz o promocji swojego asortymentu w wyszukiwarce Google, to z pewnością powinieneś zdecydować się na przeprowadzenie kampanii produktowej. Dzięki niej, klienci widzą interesujące ich reklamy, które pozwalają na zapoznanie się z produktem, jeszcze zanim w nie klikną. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowywany na podstronę danego produktu, gdzie ma możliwość sfinalizowania transakcji lub przeglądnięcia pozostałej oferty.

Kampania produktowa – co to takiego?

Kampania produktowa pozwala zwiększyć ruch i ilość transakcji w sklepie online, a także pozyskiwać bardziej wartościowych klientów.

Reklama produktowa Google Ads ma przewagę nad reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania, ponieważ eksponuje najważniejsze dla użytkownika elementy: wygląd produktu, tytuł zawierający najważniejsze informacje, cenę produktu i koszt dostawy. W pliku danych produktów w Merchant Center określa się ich atrybuty, które odpowiednio skonfigurowane umożliwiają wyświetlanie reklam, wtedy gdy użytkownicy wpisują powiązane z produktami hasła.

Dlaczego warto wykorzystywać kampanie produktowe?

Zarządzanie kampanią produktową nie powinno przysporzyć większych trudności. Reklamy te nie wymagają dodawania słów kluczowych. W każdej chwili można zweryfikować ich skuteczność oraz sprawdzić, który produkt cieszy się największą popularnością.

Dzięki kampanii produktowej możemy liczyć na zwiększony ruch w witrynie, a poprzez podanie w reklamie podstawowych informacji o produkcie decyzja o zakupie staje się łatwiejsza. Interesującym jest fakt zwiększonego zasięgu reklam – dzięki temu do użytkownika może dotrzeć kilka reklam produktowych oraz dodatkowo reklama tekstowa.

Miejsca wyświetlania reklam produktowych

Wiele osób zastanawia się, gdzie mogą pojawić się reklamy produktowe. Możemy je zauważyć w:

  • zakładce Zakupy w wyszukiwarce Google,
  • wyszukiwarce Google – nad lub w prawym górnym rogu wyników, wyszukiwania, ale niezależnie od reklam tekstowych, dzięki temu zasięg jest podwojony,
  • sieci reklamowej Google,
  • witrynie partnera w sieci wyszukiwania Google – np. YouTube.

Typy i koszt reklam produktowych

  • Wyróżniamy trzy typy reklam produktowych:
  • reklamy produktowe,
  • reklamy produktowe z funkcją prezentacji,
  • reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie.

Reklamy produktowe wykorzystują dane produktu, który został przesłany do konta Google Merchant Center. Opłata pobierana jest na podstawie kosztu kliknięcia, wtedy gdy potencjalny użytkownik kliknie w reklamę.

Reklamy produktowe z funkcją prezentacji – podczas tworzenia tej reklamy produktowej należy pogrupować powiązane ze sobą produkty. Dzięki takiemu zabiegowi, klienci zyskują możliwość porównania kilku produktów z oferty sklepu internetowego i wybrania odpowiedniego bez wchodzenia na każdy z nich. W tym rodzaju reklamy opłata pobierana jest w sytuacji, gdy użytkownik rozwinie ofertę i nie zamknie jej w przeciągu co najmniej 10 sekund bądź kliknie w rozwiniętą reklamę przed upływem tych 10 sekund. Jest to tak zwana opłata za zaangażowanie użytkowników (CPE).

Reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie opierają się na danych z pliku, który zawiera lokalną ofertę produktów. Poprzez wykorzystanie elementów wizualnych przeglądanie reklam jest ułatwione. Ten format reklamy wzbudza zainteresowanie lokalną ofertą sklepu. Jeśli użytkownik wykazał zainteresowanie reklamą, poprzez np. przewinięcie czy kliknięcie – pobierana jest opłata. Niestety, w tej chwili ten typ kampanii nie jest jeszcze dostępny w Polsce.

Tworzenie kampanii produktowych

Tworząc nową kampanię produktową w Google Ads należy w panelu wybrać typ kampanii „Produktowa”. Następnie uzupełnia się nazwę kampanii oraz dane konta Merchant Center w celu zdefiniowania sprzedawcy.

Standardowa reklama produktowa

Standardowa reklama

Jeśli wybrano standardowy typ kampanii, w kolejnym kroku podajemy jej nazwę, budżet dzienny oraz strategię ustalania stawek. Na dalszym etapie możemy zmienić priorytet kampanii, jednocześnie pamiętając o tym, że mając tylko jedną kampanię, wartość ta powinna pozostać w trybie domyślnym. Po wypełnieniu danych dotyczących lokalizacji, urządzeń i sieci można opcjonalnie skonfigurować datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

Kolejno uzupełniamy nazwę grupy reklam oraz wartość stawki za pojedyncze kliknięcie. Jeśli dane wprowadzono poprawnie przystępujemy do zapisu i kampania zostaje utworzona.

Grupy produktów

Podstawową jednostką podziału kampanii jest grupa reklam, w której znajdują się grupy produktów, a każda z nich może zawierać różne rodzaje podgrup (maksymalnie 7 poziomów).

Najczęściej występująca struktura kampanii to podział grup produktów na podstawie atrybutów podanych w pliku produktowym w Merchant Center. Pozwala ona na rozdzielenie kampanii na grupy na podstawie np. marki czy kategorii. Każdy produkt może być dodany tylko do jednej grupy produktów, te zaś mogą być usuwane lub edytowane w dowolnej chwili. Podział na grupy umożliwia kontrolę nad promocjami, usprawnia działania analityczne, przez co prowadzone kampanie są bardziej skuteczne i opłacalne.

Przy dostosowywaniu stawek do poszczególnych grup należy pamiętać, aby ustawić je na poziomie danego segmentu produktów, a nie na poziomie słowa kluczowego.

Inteligentna reklama produktowa (Smart Shopping)

W celu optymalizacji reklam, kampania typu Smart Shopping wykorzystuje systemy uczące się. Inteligentne kampanie produktowe pozwalają zwiększyć zasięg, uprościć zarządzanie kampaniami oraz zmaksymalizować wartość konwersji. To podtyp kampanii produktowej, która łączy standardowe kampanie produktowe z kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej. Działa ona w oparciu o automatyczne ustalanie stawek, dobór produktów i odbiorców. Różne reklamy produktów mogą być prezentowane w różnych sieciach.

Przed skonfigurowaniem tej kampanii powinno się wcześniej ustawić śledzenie konwersji, wykorzystując w tym celu dane związane z transakcją. Tag śledzenia konwersji powinien być aktywny, a lista remarketingowa powinna zawierać co najmniej 100 aktywnych użytkowników. Równie istotną kwestią jest dodanie do strony internetowej globalnego tagu witryny.

Podobnie jak w standardowej kampanii wypełniamy dane dotyczące budżetu, stawek, opcjonalnie datę rozpoczęcia i zakończenia. Następnie przystępujemy do konfiguracji grupy produktów, które można edytować przez cały okres jej działania.

W Google Merchant Center powinniśmy dodać logo naszego sklepu internetowego ponieważ jest on wymagany w kolejnym etapie konfiguracji. Tworząc elastyczne reklamy remarketingowe zostaniemy poproszeni o dodanie logo, obrazu marketingowego oraz treści reklam. Reklama tego typu wyświetli się użytkownikowi, który był na stronie, ale nie okazał zainteresowania produktem.

Podsumowanie

Reklamy produktowe w Google Ads to doskonała szansa na wypromowanie sklepu internetowego, wyższą sprzedaż oraz pozyskanie powracających na zakupy klientów. Oba typy kampanii dają wiele możliwości i trudno jednoznacznie wskazać najlepsze rozwiązanie. Bardzo istotną rolę w skuteczności obydwu typów kampanii odgrywa jakość danych dostarczanych do Google w formie pliku produktowego. Optymalizacja pliku, jak i strategii zarządzania stawkami sprawia często , że kampanie którym daleko było do uzyskania przychodu zapewniającego zwrot z inwestycji, stają się znaczącym kanałem pozyskania transakcji.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.

    Jeśli posiadasz sklep internetowy i myślisz o promocji swojego asortymentu w wyszukiwarce Google, to z pewnością powinieneś zdecydować się na przeprowadzenie kampanii produktowej. Dzięki niej, klienci widzą interesujące ich reklamy, które pozwalają na zapoznanie się z produktem, jeszcze zanim w nie klikną. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowywany na podstronę danego produktu, gdzie ma możliwość sfinalizowania transakcji lub przeglądnięcia pozostałej oferty.

    Kampania produktowa – co to takiego?

    Kampania produktowa pozwala zwiększyć ruch i ilość transakcji w sklepie online, a także pozyskiwać bardziej wartościowych klientów.

    Reklama produktowa Google Ads ma przewagę nad reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania, ponieważ eksponuje najważniejsze dla użytkownika elementy: wygląd produktu, tytuł zawierający najważniejsze informacje, cenę produktu i koszt dostawy. W pliku danych produktów w Merchant Center określa się ich atrybuty, które odpowiednio skonfigurowane umożliwiają wyświetlanie reklam, wtedy gdy użytkownicy wpisują powiązane z produktami hasła.

    Dlaczego warto wykorzystywać kampanie produktowe?

    Zarządzanie kampanią produktową nie powinno przysporzyć większych trudności. Reklamy te nie wymagają dodawania słów kluczowych. W każdej chwili można zweryfikować ich skuteczność oraz sprawdzić, który produkt cieszy się największą popularnością.

    Dzięki kampanii produktowej możemy liczyć na zwiększony ruch w witrynie, a poprzez podanie w reklamie podstawowych informacji o produkcie decyzja o zakupie staje się łatwiejsza. Interesującym jest fakt zwiększonego zasięgu reklam – dzięki temu do użytkownika może dotrzeć kilka reklam produktowych oraz dodatkowo reklama tekstowa.

    Miejsca wyświetlania reklam produktowych

    Wiele osób zastanawia się, gdzie mogą pojawić się reklamy produktowe. Możemy je zauważyć w:

    • zakładce Zakupy w wyszukiwarce Google,
    • wyszukiwarce Google – nad lub w prawym górnym rogu wyników, wyszukiwania, ale niezależnie od reklam tekstowych, dzięki temu zasięg jest podwojony,
    • sieci reklamowej Google,
    • witrynie partnera w sieci wyszukiwania Google – np. YouTube.

    Typy i koszt reklam produktowych

    • Wyróżniamy trzy typy reklam produktowych:
    • reklamy produktowe,
    • reklamy produktowe z funkcją prezentacji,
    • reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie.

    Reklamy produktowe wykorzystują dane produktu, który został przesłany do konta Google Merchant Center. Opłata pobierana jest na podstawie kosztu kliknięcia, wtedy gdy potencjalny użytkownik kliknie w reklamę.

    Reklamy produktowe z funkcją prezentacji – podczas tworzenia tej reklamy produktowej należy pogrupować powiązane ze sobą produkty. Dzięki takiemu zabiegowi, klienci zyskują możliwość porównania kilku produktów z oferty sklepu internetowego i wybrania odpowiedniego bez wchodzenia na każdy z nich. W tym rodzaju reklamy opłata pobierana jest w sytuacji, gdy użytkownik rozwinie ofertę i nie zamknie jej w przeciągu co najmniej 10 sekund bądź kliknie w rozwiniętą reklamę przed upływem tych 10 sekund. Jest to tak zwana opłata za zaangażowanie użytkowników (CPE).

    Reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie opierają się na danych z pliku, który zawiera lokalną ofertę produktów. Poprzez wykorzystanie elementów wizualnych przeglądanie reklam jest ułatwione. Ten format reklamy wzbudza zainteresowanie lokalną ofertą sklepu. Jeśli użytkownik wykazał zainteresowanie reklamą, poprzez np. przewinięcie czy kliknięcie – pobierana jest opłata. Niestety, w tej chwili ten typ kampanii nie jest jeszcze dostępny w Polsce.

    Tworzenie kampanii produktowych

    Tworząc nową kampanię produktową w Google Ads należy w panelu wybrać typ kampanii „Produktowa”. Następnie uzupełnia się nazwę kampanii oraz dane konta Merchant Center w celu zdefiniowania sprzedawcy.

    Standardowa reklama produktowa

    Standardowa reklama

    Jeśli wybrano standardowy typ kampanii, w kolejnym kroku podajemy jej nazwę, budżet dzienny oraz strategię ustalania stawek. Na dalszym etapie możemy zmienić priorytet kampanii, jednocześnie pamiętając o tym, że mając tylko jedną kampanię, wartość ta powinna pozostać w trybie domyślnym. Po wypełnieniu danych dotyczących lokalizacji, urządzeń i sieci można opcjonalnie skonfigurować datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

    Kolejno uzupełniamy nazwę grupy reklam oraz wartość stawki za pojedyncze kliknięcie. Jeśli dane wprowadzono poprawnie przystępujemy do zapisu i kampania zostaje utworzona.

    Grupy produktów

    Podstawową jednostką podziału kampanii jest grupa reklam, w której znajdują się grupy produktów, a każda z nich może zawierać różne rodzaje podgrup (maksymalnie 7 poziomów).

    Najczęściej występująca struktura kampanii to podział grup produktów na podstawie atrybutów podanych w pliku produktowym w Merchant Center. Pozwala ona na rozdzielenie kampanii na grupy na podstawie np. marki czy kategorii. Każdy produkt może być dodany tylko do jednej grupy produktów, te zaś mogą być usuwane lub edytowane w dowolnej chwili. Podział na grupy umożliwia kontrolę nad promocjami, usprawnia działania analityczne, przez co prowadzone kampanie są bardziej skuteczne i opłacalne.

    Przy dostosowywaniu stawek do poszczególnych grup należy pamiętać, aby ustawić je na poziomie danego segmentu produktów, a nie na poziomie słowa kluczowego.

    Inteligentna reklama produktowa (Smart Shopping)

    W celu optymalizacji reklam, kampania typu Smart Shopping wykorzystuje systemy uczące się. Inteligentne kampanie produktowe pozwalają zwiększyć zasięg, uprościć zarządzanie kampaniami oraz zmaksymalizować wartość konwersji. To podtyp kampanii produktowej, która łączy standardowe kampanie produktowe z kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej. Działa ona w oparciu o automatyczne ustalanie stawek, dobór produktów i odbiorców. Różne reklamy produktów mogą być prezentowane w różnych sieciach.

    Przed skonfigurowaniem tej kampanii powinno się wcześniej ustawić śledzenie konwersji, wykorzystując w tym celu dane związane z transakcją. Tag śledzenia konwersji powinien być aktywny, a lista remarketingowa powinna zawierać co najmniej 100 aktywnych użytkowników. Równie istotną kwestią jest dodanie do strony internetowej globalnego tagu witryny.

    Podobnie jak w standardowej kampanii wypełniamy dane dotyczące budżetu, stawek, opcjonalnie datę rozpoczęcia i zakończenia. Następnie przystępujemy do konfiguracji grupy produktów, które można edytować przez cały okres jej działania.

    W Google Merchant Center powinniśmy dodać logo naszego sklepu internetowego ponieważ jest on wymagany w kolejnym etapie konfiguracji. Tworząc elastyczne reklamy remarketingowe zostaniemy poproszeni o dodanie logo, obrazu marketingowego oraz treści reklam. Reklama tego typu wyświetli się użytkownikowi, który był na stronie, ale nie okazał zainteresowania produktem.

    Podsumowanie

    Reklamy produktowe w Google Ads to doskonała szansa na wypromowanie sklepu internetowego, wyższą sprzedaż oraz pozyskanie powracających na zakupy klientów. Oba typy kampanii dają wiele możliwości i trudno jednoznacznie wskazać najlepsze rozwiązanie. Bardzo istotną rolę w skuteczności obydwu typów kampanii odgrywa jakość danych dostarczanych do Google w formie pliku produktowego. Optymalizacja pliku, jak i strategii zarządzania stawkami sprawia często , że kampanie którym daleko było do uzyskania przychodu zapewniającego zwrot z inwestycji, stają się znaczącym kanałem pozyskania transakcji.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      No Comments

      Dodaj komentarz