Jak optymalizować stronę internetową? On-page SEO krok po kroku!
- 26 lutego 2020
- SEO
Jak optymalizować stronę internetową? On-page SEO krok po kroku!
- 26 lutego 2020
- Izabela Kaczmarska
- SEO
Od sposobu w jaki przygotujemy naszą stronę internetową będzie zależało jej poprawne wyświetlanie się w wyszukiwarce. Działania z obszaru SEO mają na celu udoskonalić Twoją witrynę i sprawić, że będzie ona dobrze dostępna i wysoko oceniania przez algorytmy Google. Algorytmy te, skanują strony i analizują treści na nich zawarte pod różnym kątem. W tym wpisie wyjaśniamy jak optymalizować stronę internetową krok po kroku! .
Na czym polega optymalizacja strony on-page?
Zacznijmy od tego, że w ramach SEO wyróżniamy 2 typy działań. Są to działania on-page (na stronie) oraz off-page (poza stroną). Do działań off-page zaliczamy wszystkie czynności, które podejmujemy na zewnątrz naszej witryny (np. backlinki, czyli umieszczanie odnośników do naszej strony na innych stronach www). Dziś skupimy się na tych pierwszych, czyli on-page SEO.
Optymalizacja strony pod SEO to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Jest to szczegółowa praca, a finalny efekt jest efektem synergii wszystkich zmian jakie wdrażamy (nawet tych drobnych!).
Co to są działania on-page SEO (zwane także on-site SEO)?
Optymalizacja strony internetowej to wykonanie takich czynności jak:
- Optymalizacja tytułów meta description,
- Umieszczenie słów kluczowych w treści – teksty pod SEO
- Optymalizacja nagłówków – umieszczenie znaczników H1, H2, H3
- Optymalizacji indeksacji oraz dostępności witryny dla robotów indeksujących
- Optymalizacja adresów URL
- Optymalizacja szybkości ładowania się strony
- Optymalizacja struktury strony i linkowanie wewnątrz strony
- Optymalizacja grafik – opisy ALT
- Optymalizacja dla użytkownika – Core Web Vitals
Zastanawiasz się może co to jest i na czym polega optymalizacja. Optymalizacja to proces, w trakcie którego wyłapuje się wszystkie błędy jakie mogły pojawić się na Twojej stronie. Optymalizacja to także poprawa tych błędów i wprowadzenie poprawnych rozwiązań na stronę, które mają sprawić, że strona będzie dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach.
Wielu przedsiębiorców i początkujące biznesy nie znają zagadnień SEO , więc strony które powstają okazują się być niedostosowane do wyszukiwarek. Optymalizacja strony internetowej ma na celu dostosowanie witryny do algorytmów wyszukiwarek.
Omówimy teraz każdy z 7 wymienionych elementów optymalizacji strony .
Optymalizacja tytułów i opisów meta (meta titles i meta description)
Meta tytuł (meta title) to element strony, który jest praktycznie niewidoczny dla użytkownika podczas zwykłego przeglądania strony internetowej. Tytuły są ważne dla wyszukiwarek i można je spotkać w 3 miejscach w witrynie:
W wynikach wyszukiwania
W nazwie karty w przeglądarce internetowej oraz w zakładce ,,ulubione’’ na pasku
Oprócz tytułów meta ważne są także opisy, czyli meta description. Opisy te są widoczne w wyszukiwarce zaraz pod tytułem meta strony. Ich celem jest zwięzłe opisanie tego co zawiera strona, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia w link.
Ważne, aby tytuły i opisy meta zawierały frazy kluczowe. Opisy te możesz edytować w kodzie HTML lub w panelu administracyjnym Twojej strony (w zależności od tego z jakiego oprogramowania korzystasz).
Jeśli korzystasz z WordPress z wtyczką Yoast to pola do edycji opisów i tytułów meta znajdziesz na samym dole wpisu – są to miejsca oznaczone jako Tytuł SEO oraz Opis:
Opis i tytuł strony internetowej powinien stosunkowo krótki – dla tytułu strony to ok 50-60 znaków, natomiast dla opisu strony to ok 155-160 znaków.
Umieszczenie słów kluczowych w treści – teksty pod SEO
Nasycenie słowami kluczowymi Twojej strony to bardzo ważny element on-page SEO. Algorytmy Google skanują Twoją witrynę i szukają na niej fraz kluczowych, na podstawie, których określają, czy ta strona zawiera wartościową, unikalną i ciekawą treść .
Są to zaawansowane algorytmy, które są w stanie ocenić, czy internauta wpisujący np. ,,Jak leczyć przeziębienie domowymi sposobami’’ znajdzie odpowiedzi na to pytanie na danej stronie. Celem Google jest wyświetlenie na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwań stron, które są rzetelne i zawierają merytoryczne treści.
Wyszukiwarki biorą zatem pod uwagę takie czynniki jak intencja użytkownika oraz częstotliwość występowania słów kluczowych na Twojej stronie. Jeśli ocenią, że na Twojej stronie ktoś znajdzie interesujące go informacje to wtedy wysoko punktują Twoją domenę.
Wykorzystanie słów kluczowych to jednak nie wszystko. Nie wystarczy, że na Twojej stronie znajdzie się powtórzona kilka razy fraza ,,domowe sposoby na przeziębienie’’. Ważne jest, aby zbadać różne inne kombinacje podobnych zwrotów i sformułowań i umieścić je w naturalnym szyku zdań, tak aby był to tekst brzmiący przyjemnie dla użytkownika.
- Jeśli nie wiesz jak sprawdzić frazy kluczowe dla Twojej branży zajrzyj do tego wpisu:
Co to jest analiza słów kluczowych i jak ją przeprowadzić?
Pisaniu tekstów pod SEO poświęciliśmy osobny wpis, w którym znajdziesz więcej wskazówek na temat optymalizacji treści strony pod SEO → SEO copywriting. Pisanie tekstów pod SEO.
Optymalizacja nagłówków H1, H2, H3 etc.
Kolejnym krokiem jaki należy wykonać, aby zoptymalizować stronę pod SEO jest edycja tekstu i oznaczenie nagłówków jako H1, H2, H3 itp. Szczegółowo opisaliśmy to w artykule na temat pisania tekstów pod SEO. Ważne jest, aby tekst miał odpowiednią strukturę i zawierał dużą liczbę akapitów opatrzonych nagłówkami. Do oznaczania nagłówków używa się właśnie znaczników z H na początku. Można to łatwo zmienić w kodzie HTML. Jeśli chcesz, aby zdanie stało się nagłówkiem musisz na początku zdania wstawić znacznik otwierający np. < H 1 > (bez spacji), a na końcu < / H 1 >.
Analiza indeksowania witryny w Google Search Console
Search Console to darmowa platforma internetowa stworzona przez Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony.
Korzystając z tego narzędzia można przeanalizować błędy oraz aktualny stan indeksacji Twojej witryny.
Pierwszym krokiem jaki musisz wykonać jest dodanie strony do Search Console.
- Załóż pocztę na Gmail, wejdź na: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl , dodaj swoją stronę www, pobierz plik i zamieść go w głównym folderze na serwerze FTP. Inną opcją jest dodanie GSC za pomocą Google Analytics bądź Google Tag Managera.
- Następnie wejdź w swoją stronę w Google Search Console, kliknij Pobieranie -> Pobierz jako Google i Pobierz stronę główną. Po paru chwilach Google już wie, że Twoja strona istnieje.
Optymalizacja adresów URL
Kolejenym elementem optymalizacji strony jest zadbanie o poprawne wyświetlanie adresów URL. Adres URL strony jest to dokładny adres prowadzący do konkretnej podstrony np. www.twojastrona.pl/kontakt
Ważne, aby były to przyjazne adresy URL. Optymalizacja adresów polega na zmianie losowo dobranych ciągów liter i znaków na logiczne i intuicyjne nazwy.
Chodzi o to, aby zamienić taką nazwę linku:
- www.twojastrona.pl/index.php?action=blog&p=456&title=oferta-usluga
Na taką:
- www.twojastrona.pl/uslugi
Jest to korzystne zarówno dla użytkownika, który łatwiej odnajdzie się wtedy na Twojej stronie, a także dla pozycjonowania, ponieważ roboty Google biorą pod uwagę słowa zawarte w linkach URL.
Optymalizacja szybkości ładowania się strony
Według badania Mobile, Consumer Insights, Global,Poland,Research & Data średni czas ładowania strony mobilnej w Polsce wynosi aż 9,2 sekund. Google rekomenduje, aby otwarcie strony trwało maksymalnie niż 3 sekundy.
Im strona dłużej się ładuje, tym jest oceniana jako mniej przyjazna i mniej użyteczna, a tym samym spada w wynikach wyszukiwań Google. Zadbaj o szybkie ładowanie się Twojej strony. Jeśli występuje na niej problem z długim czasem ładowania się treści to możesz zastosować następujące działania:
- Przenieść stronę na lepszy, szybszy serwer
- Zmniejszyć rozmiar grafik
- Edytować kod CSS oraz JS, tak aby był jak najprostszy
- Skonfigurować i umożliwić przetrzymywania danych strony w pamięci podręcznej
- Unikać wielokrotnych przekierowań
Optymalizacja struktury strony i linkowanie wewnątrz strony
Strona powinna być intuicyjna, a jej struktura przejrzysta. Ważne jest także linkowanie wewnętrzne , czyli przekierowywanie użytkownika z jednego miejsca na stronie, do innych wartościowych miejsc (np. do innych wpisów na blogu, które bardziej szczegółowo omawiają jakieś zagadnienie lub do produktów powiązanych w przypadku e-commerce).
Linki wewnętrzne powinny:
- występować w formie hiperłączy, czyli mieć formę tekstową,
- prowadzić tylko do stron, które nie mają pustej zawartości,
- prowadzić do stron, na których nie ma błędów.
W ramach optymalizacji struktury strony usuwa się także wszystkie zbędne podstrony, które zaśmiecają tylko Twoją witrynę i nie dają realnej wartości. Mogą to być np. omyłkowo utworzone kiedyś podstrony, na których są błędy lub zduplikowane podstrony z kategoriami. Celem optymalizacji strony jest wyłapanie i usunięcie wszystkich tego typu ,,wpadek’’.
Optymalizacja grafik – opisy ALT
Kolejnym istotnym szczegółem w procesie optymalizacji stron www jest opisanie grafik za pomocą opisów ALT. Opisy ALT to alternatywne opisy, które wyświetlają się zamiast zdjęcia w przypadku, gdy wystąpi problem z ładowaniem się treści strony. Opisy te pomagają także zdjęciom i grafikom znaleźć się w sekcji ,,grafika’’ w wynikach Google.
Opis zdjęcia powinien opisywać to, co się na nim znajduje, przy użyciu popularnych fraz kluczowych. Wtedy zwiększysz prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na Twoją treść.
Opisy ALT możesz edytować w panelu do zarządzania plikami graficznymi wpisując odpowiedni tekst w polu ,,alternatywny tekst”.
Optymalizacja dla użytkownika – Core Web Vitals
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów do naszej witryny. Jednak SEO stale się rozwija, a na ten moment Core Web Vitals stają się jednymi z najważniejszych wskaźników, które będą wypływały na czynnik rankingowy.
Ponad rok temu Google ogłosiło nowy zestaw wskaźników Core Web Vitals, które mają służyć do pomiaru UX: ładowanie, interaktywność i stabilność wizualna. Wszystkie trzy wskaźniki składają się z konkretnych pomiarów szybkości strony i interakcji użytkownika: największe wyrenderowanie treści, opóźnienie przy pierwszym działaniu i metryka mierząca stabilność wizualną układu strony.
– Largest Contentful Paint (LCP) – czas między rozpoczęciem ładowania strony a pełnym wyrenderowaniem największego bloku obrazu lub tekstu.
– First Input Delay (FID) czasu do przygotowanie strony do interakcji użytkownika, np. kliknięcie, scrollowanie i wprowadzania danych z klawiatury.
– Cumulative Layout Shift (CLS) mierzy, jak bardzo strona przesuwa się po załadowaniu strony.
Intencją Google jest, aby jakość strony była decydującym czynnikiem w rankingu firmy. Obecnie posiadanie doskonałego wyniku jakości strony jest ważne i jest to dobry moment aby zacząć prace nad wprowadzeniem ulepszeń oraz polepszeniem wyników, jednak warto pamiętać że jest to tylko jeden z wielu czynników, które przyczyniają się do rankingu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Gościnna wypowiedz specjalisty SEO z firmy AFTERWEB
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz na czym polega optymalizacja strony pod SEO .
Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.
Od sposobu w jaki przygotujemy naszą stronę internetową będzie zależało jej poprawne wyświetlanie się w wyszukiwarce. Działania z obszaru SEO mają na celu udoskonalić Twoją witrynę i sprawić, że będzie ona dobrze dostępna i wysoko oceniania przez algorytmy Google. Algorytmy te, skanują strony i analizują treści na nich zawarte pod różnym kątem. W tym wpisie wyjaśniamy jak optymalizować stronę internetową krok po kroku! .
Na czym polega optymalizacja strony on-page?
Zacznijmy od tego, że w ramach SEO wyróżniamy 2 typy działań. Są to działania on-page (na stronie) oraz off-page (poza stroną). Do działań off-page zaliczamy wszystkie czynności, które podejmujemy na zewnątrz naszej witryny (np. backlinki, czyli umieszczanie odnośników do naszej strony na innych stronach www). Dziś skupimy się na tych pierwszych, czyli on-page SEO.
Optymalizacja strony pod SEO to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Jest to szczegółowa praca, a finalny efekt jest efektem synergii wszystkich zmian jakie wdrażamy (nawet tych drobnych!).
Co to są działania on-page SEO (zwane także on-site SEO)?
Optymalizacja strony internetowej to wykonanie takich czynności jak:
- Optymalizacja tytułów meta description,
- Umieszczenie słów kluczowych w treści – teksty pod SEO
- Optymalizacja nagłówków – umieszczenie znaczników H1, H2, H3
- Optymalizacji indeksacji oraz dostępności witryny dla robotów indeksujących
- Optymalizacja adresów URL
- Optymalizacja szybkości ładowania się strony
- Optymalizacja struktury strony i linkowanie wewnątrz strony
- Optymalizacja grafik – opisy ALT
- Optymalizacja dla użytkownika – Core Web Vitals
Zastanawiasz się może co to jest i na czym polega optymalizacja. Optymalizacja to proces, w trakcie którego wyłapuje się wszystkie błędy jakie mogły pojawić się na Twojej stronie. Optymalizacja to także poprawa tych błędów i wprowadzenie poprawnych rozwiązań na stronę, które mają sprawić, że strona będzie dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach.
Wielu przedsiębiorców i początkujące biznesy nie znają zagadnień SEO , więc strony które powstają okazują się być niedostosowane do wyszukiwarek. Optymalizacja strony internetowej ma na celu dostosowanie witryny do algorytmów wyszukiwarek.
Omówimy teraz każdy z 7 wymienionych elementów optymalizacji strony .
Optymalizacja tytułów i opisów meta (meta titles i meta description)
Meta tytuł (meta title) to element strony, który jest praktycznie niewidoczny dla użytkownika podczas zwykłego przeglądania strony internetowej. Tytuły są ważne dla wyszukiwarek i można je spotkać w 3 miejscach w witrynie:
W wynikach wyszukiwania
W nazwie karty w przeglądarce internetowej oraz w zakładce ,,ulubione’’ na pasku
Oprócz tytułów meta ważne są także opisy, czyli meta description. Opisy te są widoczne w wyszukiwarce zaraz pod tytułem meta strony. Ich celem jest zwięzłe opisanie tego co zawiera strona, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia w link.
Ważne, aby tytuły i opisy meta zawierały frazy kluczowe. Opisy te możesz edytować w kodzie HTML lub w panelu administracyjnym Twojej strony (w zależności od tego z jakiego oprogramowania korzystasz).
Jeśli korzystasz z WordPress z wtyczką Yoast to pola do edycji opisów i tytułów meta znajdziesz na samym dole wpisu – są to miejsca oznaczone jako Tytuł SEO oraz Opis:
Opis i tytuł strony internetowej powinien stosunkowo krótki – dla tytułu strony to ok 50-60 znaków, natomiast dla opisu strony to ok 155-160 znaków.
Umieszczenie słów kluczowych w treści – teksty pod SEO
Nasycenie słowami kluczowymi Twojej strony to bardzo ważny element on-page SEO. Algorytmy Google skanują Twoją witrynę i szukają na niej fraz kluczowych, na podstawie, których określają, czy ta strona zawiera wartościową, unikalną i ciekawą treść .
Są to zaawansowane algorytmy, które są w stanie ocenić, czy internauta wpisujący np. ,,Jak leczyć przeziębienie domowymi sposobami’’ znajdzie odpowiedzi na to pytanie na danej stronie. Celem Google jest wyświetlenie na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwań stron, które są rzetelne i zawierają merytoryczne treści.
Wyszukiwarki biorą zatem pod uwagę takie czynniki jak intencja użytkownika oraz częstotliwość występowania słów kluczowych na Twojej stronie. Jeśli ocenią, że na Twojej stronie ktoś znajdzie interesujące go informacje to wtedy wysoko punktują Twoją domenę.
Wykorzystanie słów kluczowych to jednak nie wszystko. Nie wystarczy, że na Twojej stronie znajdzie się powtórzona kilka razy fraza ,,domowe sposoby na przeziębienie’’. Ważne jest, aby zbadać różne inne kombinacje podobnych zwrotów i sformułowań i umieścić je w naturalnym szyku zdań, tak aby był to tekst brzmiący przyjemnie dla użytkownika.
- Jeśli nie wiesz jak sprawdzić frazy kluczowe dla Twojej branży zajrzyj do tego wpisu:
Co to jest analiza słów kluczowych i jak ją przeprowadzić?
Pisaniu tekstów pod SEO poświęciliśmy osobny wpis, w którym znajdziesz więcej wskazówek na temat optymalizacji treści strony pod SEO → SEO copywriting. Pisanie tekstów pod SEO.
Optymalizacja nagłówków H1, H2, H3 etc.
Kolejnym krokiem jaki należy wykonać, aby zoptymalizować stronę pod SEO jest edycja tekstu i oznaczenie nagłówków jako H1, H2, H3 itp. Szczegółowo opisaliśmy to w artykule na temat pisania tekstów pod SEO. Ważne jest, aby tekst miał odpowiednią strukturę i zawierał dużą liczbę akapitów opatrzonych nagłówkami. Do oznaczania nagłówków używa się właśnie znaczników z H na początku. Można to łatwo zmienić w kodzie HTML. Jeśli chcesz, aby zdanie stało się nagłówkiem musisz na początku zdania wstawić znacznik otwierający np. < H 1 > (bez spacji), a na końcu < / H 1 >.
Analiza indeksowania witryny w Google Search Console
Search Console to darmowa platforma internetowa stworzona przez Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony.
Korzystając z tego narzędzia można przeanalizować błędy oraz aktualny stan indeksacji Twojej witryny.
Pierwszym krokiem jaki musisz wykonać jest dodanie strony do Search Console.
- Załóż pocztę na Gmail, wejdź na: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl , dodaj swoją stronę www, pobierz plik i zamieść go w głównym folderze na serwerze FTP. Inną opcją jest dodanie GSC za pomocą Google Analytics bądź Google Tag Managera.
- Następnie wejdź w swoją stronę w Google Search Console, kliknij Pobieranie -> Pobierz jako Google i Pobierz stronę główną. Po paru chwilach Google już wie, że Twoja strona istnieje.
Optymalizacja adresów URL
Kolejenym elementem optymalizacji strony jest zadbanie o poprawne wyświetlanie adresów URL. Adres URL strony jest to dokładny adres prowadzący do konkretnej podstrony np. www.twojastrona.pl/kontakt
Ważne, aby były to przyjazne adresy URL. Optymalizacja adresów polega na zmianie losowo dobranych ciągów liter i znaków na logiczne i intuicyjne nazwy.
Chodzi o to, aby zamienić taką nazwę linku:
- www.twojastrona.pl/index.php?action=blog&p=456&title=oferta-usluga
Na taką:
- www.twojastrona.pl/uslugi
Jest to korzystne zarówno dla użytkownika, który łatwiej odnajdzie się wtedy na Twojej stronie, a także dla pozycjonowania, ponieważ roboty Google biorą pod uwagę słowa zawarte w linkach URL.
Optymalizacja szybkości ładowania się strony
Według badania Mobile, Consumer Insights, Global,Poland,Research & Data średni czas ładowania strony mobilnej w Polsce wynosi aż 9,2 sekund. Google rekomenduje, aby otwarcie strony trwało maksymalnie niż 3 sekundy.
Im strona dłużej się ładuje, tym jest oceniana jako mniej przyjazna i mniej użyteczna, a tym samym spada w wynikach wyszukiwań Google. Zadbaj o szybkie ładowanie się Twojej strony. Jeśli występuje na niej problem z długim czasem ładowania się treści to możesz zastosować następujące działania:
- Przenieść stronę na lepszy, szybszy serwer
- Zmniejszyć rozmiar grafik
- Edytować kod CSS oraz JS, tak aby był jak najprostszy
- Skonfigurować i umożliwić przetrzymywania danych strony w pamięci podręcznej
- Unikać wielokrotnych przekierowań
Optymalizacja struktury strony i linkowanie wewnątrz strony
Strona powinna być intuicyjna, a jej struktura przejrzysta. Ważne jest także linkowanie wewnętrzne , czyli przekierowywanie użytkownika z jednego miejsca na stronie, do innych wartościowych miejsc (np. do innych wpisów na blogu, które bardziej szczegółowo omawiają jakieś zagadnienie lub do produktów powiązanych w przypadku e-commerce).
Linki wewnętrzne powinny:
- występować w formie hiperłączy, czyli mieć formę tekstową,
- prowadzić tylko do stron, które nie mają pustej zawartości,
- prowadzić do stron, na których nie ma błędów.
W ramach optymalizacji struktury strony usuwa się także wszystkie zbędne podstrony, które zaśmiecają tylko Twoją witrynę i nie dają realnej wartości. Mogą to być np. omyłkowo utworzone kiedyś podstrony, na których są błędy lub zduplikowane podstrony z kategoriami. Celem optymalizacji strony jest wyłapanie i usunięcie wszystkich tego typu ,,wpadek’’.
Optymalizacja grafik – opisy ALT
Kolejnym istotnym szczegółem w procesie optymalizacji stron www jest opisanie grafik za pomocą opisów ALT. Opisy ALT to alternatywne opisy, które wyświetlają się zamiast zdjęcia w przypadku, gdy wystąpi problem z ładowaniem się treści strony. Opisy te pomagają także zdjęciom i grafikom znaleźć się w sekcji ,,grafika’’ w wynikach Google.
Opis zdjęcia powinien opisywać to, co się na nim znajduje, przy użyciu popularnych fraz kluczowych. Wtedy zwiększysz prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na Twoją treść.
Opisy ALT możesz edytować w panelu do zarządzania plikami graficznymi wpisując odpowiedni tekst w polu ,,alternatywny tekst”.
Optymalizacja dla użytkownika – Core Web Vitals
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów do naszej witryny. Jednak SEO stale się rozwija, a na ten moment Core Web Vitals stają się jednymi z najważniejszych wskaźników, które będą wypływały na czynnik rankingowy.
Ponad rok temu Google ogłosiło nowy zestaw wskaźników Core Web Vitals, które mają służyć do pomiaru UX: ładowanie, interaktywność i stabilność wizualna. Wszystkie trzy wskaźniki składają się z konkretnych pomiarów szybkości strony i interakcji użytkownika: największe wyrenderowanie treści, opóźnienie przy pierwszym działaniu i metryka mierząca stabilność wizualną układu strony.
– Largest Contentful Paint (LCP) – czas między rozpoczęciem ładowania strony a pełnym wyrenderowaniem największego bloku obrazu lub tekstu.
– First Input Delay (FID) czasu do przygotowanie strony do interakcji użytkownika, np. kliknięcie, scrollowanie i wprowadzania danych z klawiatury.
– Cumulative Layout Shift (CLS) mierzy, jak bardzo strona przesuwa się po załadowaniu strony.
Intencją Google jest, aby jakość strony była decydującym czynnikiem w rankingu firmy. Obecnie posiadanie doskonałego wyniku jakości strony jest ważne i jest to dobry moment aby zacząć prace nad wprowadzeniem ulepszeń oraz polepszeniem wyników, jednak warto pamiętać że jest to tylko jeden z wielu czynników, które przyczyniają się do rankingu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Gościnna wypowiedz specjalisty SEO z firmy AFTERWEB
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz na czym polega optymalizacja strony pod SEO .
Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.
Pingback: cialis for entertainment purposes
Pingback: Rich snippets - dane strukturalne Google czyli fragemty rozszerzone