SEO Copywriting – Pisanie tekstów pod SEO
- 18 lutego 2020
- SEO Copywriting
SEO Copywriting – Pisanie tekstów pod SEO
- 18 lutego 2020
- Izabela Kaczmarska
- SEO Copywriting
Pisanie pod SEO to konieczne działanie jeśli chcesz dobrze wypozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce. W tym artykule przedstawiamy Ci zasady SEO copywritingu , które musisz stosować, aby tekst był dobrze oceniany przez algorytmy Google.
Co to jest SEO copywriting?
SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań w witrynach internetowych, które mają służyć poprawie widoczności strony w wyszukiwarce i zwiększaniu ruchu organicznego na stronach.
Chodzi o to, aby dostosować stronę www do algorytmów Google, które skanują wszystkie strony w internecie, oceniają je, a następnie wyświetlają użytkownikowi propozycje najlepiej ocenianych (najlepiej wypozycjonowanych) stron www w odpowiedzi na zadane przez niego pytanie.
To bardzo ważne, aby strona była wypozycjonowana na określone frazy (czyli kluczowe słowa, które wykorzystuje użytkownik, aby znaleźć coś co go interesuje), ponieważ gwarantuje to dużą ilość ruchu organicznego na Twojej stronie!
W skład działań z obszaru SEO, wchodzi nie tylko SEO copywriting , ale także:
- optymalizacja kodu strony,
- optymalizacja adresów URL,
- budowanie linków (link building).
Dziś skupimy się wyłącznie na tym jak pisać artykuły pod SEO.
Co to są teksty SEO?
SEO copywriting to pisanie treści w specjalny sposób z uwzględnieniem fraz kluczowych. Wszystko po to, aby strona dobrze się pozycjonowała pod określone hasła. A teksty SEO, to właśnie specjalistyczne teksty pozycjonerskie.
Tekst do pozycjonowania, czyli pisany pod SEO, ma służyć głównie do pozycjonowania Twojej witryny w wyszukiwarce. UWAGA! Nie możesz jednak skupić się jedynie na SEO! Dobry tekst musi też być wartościowy, użyteczny i ma rozwiązywać problemy, odpowiadać na pytania i spełniać potrzeby użytkownika. Nie możesz zatem skupić się tylko na uwzględnieniu zasad pisania pod SEO, a zapomnieć o wartości treści.
Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze, użytkownicy są bardzo wybredni. Jeśli wejdą na jakąś stronę w celu znalezienia tego, co ich interesuje, a zawartość linku okaże się niesatysfakcjonująca, to wyjdą ze strony zniechęceni. Po drugie, algorytmy Google już dawno przechytrzyły strony, które spamowały frazami kluczowymi w swoich treściach. Teraz oceniają także jakość i użyteczność tekstu.
Pisz wartościowe teksty, a docenią to zarówno Twoi odbiorcy, jak i roboty Google.
Jak pisać pod SEO? Frazy kluczowe w tekście to nie wszystko!
Pisanie pod SEO rządzi się swoimi prawami. Tekst pozycjonerski różni się od zwykłego wpisu na bloga.
Taka treść musi zostać napisana według pewnego schematu i zawierać:
- odpowiednią strukturę,
- odpowiednią długość tekstu,
- określoną liczbę akapitów, punktory i wyliczenia,
- frazy kluczowe,
- znaczniki H1, H2, H3, strong itd.
- hiperłącza do innych miejsc w Twojej stronie.
Omówimy teraz kolejno każdy z tych punktów, tak abyś wiedział jak tworzyć teksty SEO .
Odpowiednia struktura tekstu SEO i znaczniki H1 oraz strong
Teksty SEO powinny posiadać jasną i klarowną strukturę. Treść musi posiadać takie elementy jak nagłówki. Nagłówki czynią tekst przyjaznym w odbiorze. Należy oznaczać je w edytorze tekstowym (kod HTML) znacznikami H1, H2, H3 itd. oraz strong.
Jak używać takich znaczników?
H1 to główny nagłówek, czyli tytuł artykułu / wpisu. H2, H3, H4, H5 to kolejne w hierarchii znaczniki. Im wyższa cyfra, tym oznacza ważniejszy akapit. Jeśli rozpoczynasz jakiś wątek w Twoim wpisie, użyj nagłówka H2 i zamieść w nim jedną z fraz kluczowych. Rozwijając opisywane zagadnienie użyj H3. Jeśli chcesz podkreślić frazy kluczowe i najważniejsze elementy tekstu, użyj znacznika STRONG.
Struktura artykułu SEO powinna wyglądać zatem następująco:
Wygląda to trochę jak praca licencjacka. Musi mieć pewien porządek, choć nie musisz się trzymać go sztywno. Przede wszystkim zadbaj o to, aby tekst pod SEO dobrze się czytał i był on wizualnie łatwy w odbiorze.
Znaczniki , które dodatkowo podkreślają najważniejsze elementy tekstu, czyli np. frazy kluczowe.
Frazy kluczowe pod SEO
Optymalizacja tekstów pod SEO w dużej mierze opiera się na umieszczeniu w nim fraz kluczowych. Muszą one pojawić się w tekście. Zazwyczaj dla jednego tekstu używa się od kilku do kilkunastu fraz kluczowych.
Słowa kluczowe (keywords, frazy kluczowe) to po prostu wszystkie zwroty i kombinacje słów, których używają Twoi klienci, aby wyszukać interesujące ich treści w wyszukiwarce.
Jeśli sprzedajesz używane części do aut to Twoi klienci zapewne wpisują w Google hasła takie jak ,,czesci uzywane do opla’’, ,,używana skrzynia biegów renault cena’’, czy ,,używane części zamienne do aut’’.
Musisz wiedzieć jak Twoich produktów szukają klienci, a następnie zamieścić dokładnie te kombinacje słów na Twojej witrynie.
Jeśli zastanawiasz się jak sprawdzić słowa kluczowe, zapraszamy do osobnego artykułu, w którym omówiliśmy to zagadnienie:
Odpowiednia długość tekstu SEO
Teksty pod SEO muszą posiadać określoną długość. Jest ona bezpośrednio związana z ilością fraz kluczowych, jakie mają się w tym tekście pojawić. Ważna jest również analiza aktualnych treści w top10 na daną frazę kluczową – często, aby przeskoczyć konkurencję będziemy potrzebowali bardziej rozbudowanej treści, która w lepszym stopniu wyczerpuje dane zapytanie. Im więcej jest tych fraz, tym tekst musi być dłuższy, aby frazy mogły się w nim pojawić w naturalny i nienachalny dla użytkownika sposób. Jeśli fraz jest mniej (np. 4-5) to tekst może być krótszy.
Dla lepszego zrozumienia pokazujemy konkretny przykład:
Liczba akapitów w tekście pozycjonerskim
Tekst pozycjonerski , aby był dobrze oceniany przez Google, musi posiadać dużą ilość akapitów. Chodzi o to, że algorytmy oceniają stronę także przez pryzmat tego, czy tekst się łatwo czyta. Jeśli tekst jest długi i nie zawiera akapitów, to jego ocena automatycznie spada. Podziel tekst na wiele akapitów, które ułatwią zapoznania się z treścią.
Porównaj te dwie formy przedstawienia tego samego tekstu:
Który z nich lepiej się czyta? W którym łatwiej znaleźć interesujące nas informacje? Widać to na pierwszy rzut oka!
Graficzna forma przedstawienia tekstu to ukłon dla przebodźcowanego informacjami użytkownika.
Używaj punktorów i wyliczeń. Roboty Google oceniają informacje umieszczone bezpośrednio po punktorze, dlatego zadbaj, aby fraza kluczowa pojawiła się zaraz na początku zdania.
Hiperłącza do innych miejsc w Twojej witrynie
Zagadnieniu link building poświęciliśmy osobny wpis, który przeczytasz tutaj:
W skrócie – jeśli chcesz bardziej zaangażować użytkownika i zatrzymać go dłużej na swojej stronie stosuj hiperłącza.
Kieruj odwiedzającego Twoją witrynę w inne, wartościowe miejsca, które mogą być dla niego ciekawe (np. pogłębić jego wiedzę). Zupełnie tak, jak my zrobiliśmy to dwa zdania wyżej!
Sprawdzenie tekstu pod SEO
Ostatnim krokiem jakiego dokonasz powinno być sprawdzenie tekstu pod SEO . Upewnij się, że tekst nie zawiera literówek, pojawiły się w nim frazy kluczowe, a całość wygląda jasno i przejrzyście. Pisanie artykułów pod SEO to szczegółowa i wymagająca koncentracji praca, która musi zostać wykonana precyzyjnie.
Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.
Pisanie pod SEO to konieczne działanie jeśli chcesz dobrze wypozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce. W tym artykule przedstawiamy Ci zasady SEO copywritingu , które musisz stosować, aby tekst był dobrze oceniany przez algorytmy Google.
Co to jest SEO copywriting?
SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań w witrynach internetowych, które mają służyć poprawie widoczności strony w wyszukiwarce i zwiększaniu ruchu organicznego na stronach.
Chodzi o to, aby dostosować stronę www do algorytmów Google, które skanują wszystkie strony w internecie, oceniają je, a następnie wyświetlają użytkownikowi propozycje najlepiej ocenianych (najlepiej wypozycjonowanych) stron www w odpowiedzi na zadane przez niego pytanie.
To bardzo ważne, aby strona była wypozycjonowana na określone frazy (czyli kluczowe słowa, które wykorzystuje użytkownik, aby znaleźć coś co go interesuje), ponieważ gwarantuje to dużą ilość ruchu organicznego na Twojej stronie!
W skład działań z obszaru SEO, wchodzi nie tylko SEO copywriting , ale także:
- optymalizacja kodu strony,
- optymalizacja adresów URL,
- budowanie linków (link building).
Dziś skupimy się wyłącznie na tym jak pisać artykuły pod SEO.
Co to są teksty SEO?
SEO copywriting to pisanie treści w specjalny sposób z uwzględnieniem fraz kluczowych. Wszystko po to, aby strona dobrze się pozycjonowała pod określone hasła. A teksty SEO, to właśnie specjalistyczne teksty pozycjonerskie.
Tekst do pozycjonowania, czyli pisany pod SEO, ma służyć głównie do pozycjonowania Twojej witryny w wyszukiwarce. UWAGA! Nie możesz jednak skupić się jedynie na SEO! Dobry tekst musi też być wartościowy, użyteczny i ma rozwiązywać problemy, odpowiadać na pytania i spełniać potrzeby użytkownika. Nie możesz zatem skupić się tylko na uwzględnieniu zasad pisania pod SEO, a zapomnieć o wartości treści.
Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze, użytkownicy są bardzo wybredni. Jeśli wejdą na jakąś stronę w celu znalezienia tego, co ich interesuje, a zawartość linku okaże się niesatysfakcjonująca, to wyjdą ze strony zniechęceni. Po drugie, algorytmy Google już dawno przechytrzyły strony, które spamowały frazami kluczowymi w swoich treściach. Teraz oceniają także jakość i użyteczność tekstu.
Pisz wartościowe teksty, a docenią to zarówno Twoi odbiorcy, jak i roboty Google.
Jak pisać pod SEO? Frazy kluczowe w tekście to nie wszystko!
Pisanie pod SEO rządzi się swoimi prawami. Tekst pozycjonerski różni się od zwykłego wpisu na bloga.
Taka treść musi zostać napisana według pewnego schematu i zawierać:
- odpowiednią strukturę,
- odpowiednią długość tekstu,
- określoną liczbę akapitów, punktory i wyliczenia,
- frazy kluczowe,
- znaczniki H1, H2, H3, strong itd.
- hiperłącza do innych miejsc w Twojej stronie.
Omówimy teraz kolejno każdy z tych punktów, tak abyś wiedział jak tworzyć teksty SEO .
Odpowiednia struktura tekstu SEO i znaczniki H1 oraz strong
Teksty SEO powinny posiadać jasną i klarowną strukturę. Treść musi posiadać takie elementy jak nagłówki. Nagłówki czynią tekst przyjaznym w odbiorze. Należy oznaczać je w edytorze tekstowym (kod HTML) znacznikami H1, H2, H3 itd. oraz strong.
Jak używać takich znaczników?
H1 to główny nagłówek, czyli tytuł artykułu / wpisu. H2, H3, H4, H5 to kolejne w hierarchii znaczniki. Im wyższa cyfra, tym oznacza ważniejszy akapit. Jeśli rozpoczynasz jakiś wątek w Twoim wpisie, użyj nagłówka H2 i zamieść w nim jedną z fraz kluczowych. Rozwijając opisywane zagadnienie użyj H3. Jeśli chcesz podkreślić frazy kluczowe i najważniejsze elementy tekstu, użyj znacznika STRONG.
Struktura artykułu SEO powinna wyglądać zatem następująco:
Wygląda to trochę jak praca licencjacka. Musi mieć pewien porządek, choć nie musisz się trzymać go sztywno. Przede wszystkim zadbaj o to, aby tekst pod SEO dobrze się czytał i był on wizualnie łatwy w odbiorze.
Znaczniki , które dodatkowo podkreślają najważniejsze elementy tekstu, czyli np. frazy kluczowe.
Frazy kluczowe pod SEO
Optymalizacja tekstów pod SEO w dużej mierze opiera się na umieszczeniu w nim fraz kluczowych. Muszą one pojawić się w tekście. Zazwyczaj dla jednego tekstu używa się od kilku do kilkunastu fraz kluczowych.
Słowa kluczowe (keywords, frazy kluczowe) to po prostu wszystkie zwroty i kombinacje słów, których używają Twoi klienci, aby wyszukać interesujące ich treści w wyszukiwarce.
Jeśli sprzedajesz używane części do aut to Twoi klienci zapewne wpisują w Google hasła takie jak ,,czesci uzywane do opla’’, ,,używana skrzynia biegów renault cena’’, czy ,,używane części zamienne do aut’’.
Musisz wiedzieć jak Twoich produktów szukają klienci, a następnie zamieścić dokładnie te kombinacje słów na Twojej witrynie.
Jeśli zastanawiasz się jak sprawdzić słowa kluczowe, zapraszamy do osobnego artykułu, w którym omówiliśmy to zagadnienie:
Odpowiednia długość tekstu SEO
Teksty pod SEO muszą posiadać określoną długość. Jest ona bezpośrednio związana z ilością fraz kluczowych, jakie mają się w tym tekście pojawić. Ważna jest również analiza aktualnych treści w top10 na daną frazę kluczową – często, aby przeskoczyć konkurencję będziemy potrzebowali bardziej rozbudowanej treści, która w lepszym stopniu wyczerpuje dane zapytanie. Im więcej jest tych fraz, tym tekst musi być dłuższy, aby frazy mogły się w nim pojawić w naturalny i nienachalny dla użytkownika sposób. Jeśli fraz jest mniej (np. 4-5) to tekst może być krótszy.
Dla lepszego zrozumienia pokazujemy konkretny przykład:
Liczba akapitów w tekście pozycjonerskim
Tekst pozycjonerski , aby był dobrze oceniany przez Google, musi posiadać dużą ilość akapitów. Chodzi o to, że algorytmy oceniają stronę także przez pryzmat tego, czy tekst się łatwo czyta. Jeśli tekst jest długi i nie zawiera akapitów, to jego ocena automatycznie spada. Podziel tekst na wiele akapitów, które ułatwią zapoznania się z treścią.
Porównaj te dwie formy przedstawienia tego samego tekstu:
Który z nich lepiej się czyta? W którym łatwiej znaleźć interesujące nas informacje? Widać to na pierwszy rzut oka!
Graficzna forma przedstawienia tekstu to ukłon dla przebodźcowanego informacjami użytkownika.
Używaj punktorów i wyliczeń. Roboty Google oceniają informacje umieszczone bezpośrednio po punktorze, dlatego zadbaj, aby fraza kluczowa pojawiła się zaraz na początku zdania.
Hiperłącza do innych miejsc w Twojej witrynie
Zagadnieniu link building poświęciliśmy osobny wpis, który przeczytasz tutaj:
W skrócie – jeśli chcesz bardziej zaangażować użytkownika i zatrzymać go dłużej na swojej stronie stosuj hiperłącza.
Kieruj odwiedzającego Twoją witrynę w inne, wartościowe miejsca, które mogą być dla niego ciekawe (np. pogłębić jego wiedzę). Zupełnie tak, jak my zrobiliśmy to dwa zdania wyżej!
Sprawdzenie tekstu pod SEO
Ostatnim krokiem jakiego dokonasz powinno być sprawdzenie tekstu pod SEO . Upewnij się, że tekst nie zawiera literówek, pojawiły się w nim frazy kluczowe, a całość wygląda jasno i przejrzyście. Pisanie artykułów pod SEO to szczegółowa i wymagająca koncentracji praca, która musi zostać wykonana precyzyjnie.
Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.
Pingback: where to get cialis
Pingback: Optymalizacja strony internetowej pod SEO - Krok po Kroku!