Co to jest analiza słów kluczowych i jak ją przeprowadzić?

Co to jest analiza słów kluczowych i jak ją przeprowadzić?

Tworzenie dobrze wypozycjonowanych treści na strony www rządzi się swoimi zasadami. Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce są słowa kluczowe. W tym artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania: co to są słowa kluczowe i jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

Co to są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe (zwane także jako keywords, frazy kluczowe) to wszystkie zwroty i frazy, których używają Twoi klienci, aby wyszukać interesujące ich treści w wyszukiwarce.

To takie zlepki słów, które stanowią pewien kod dostępu do tych stron w internecie, które są najlepiej związane z potrzebami internauty. Frazy kluczowe to klucze do Twojej strony. Różni użytkownicy nieco inaczej poszukują treści na stronie.

Przykłady słów kluczowych jakich używają internauci

Na przykład, klient zainteresowany zamówieniem mebli na wymiar najpewniej wpisze w wyszukiwarkę jedną z następujących fraz:

  • Meble na wymiar oferta
  • Meble na wymiar opinie
  • Tanie meble na wymiar
  • Zabudowa do kuchni na wymiar
  • Szafa do sypialni na zamówienie.

Takich słów kluczowych dla Twojej branży może być nawet kilkadziesiąt! Różne osoby w różny sposób opisują to czego szukają.

Używają innych zlepków słów, a Twoim zadaniem jest poznać te słowa i zadbać o to, aby w odpowiednim natężeniu pojawiły się one na Twojej stronie www. Dzięki temu znacznie zwiększasz prawdopodobieństwo tego, że Twoja strona pokaże się w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe są bardzo ważne dla SEO (o tym co to jest i jak działa SEO pisaliśmy w osobnym artykule: TUTAJ). Im więcej słów kluczowych znajdzie się na swojej stronie tym lepiej. Uwaga, nie chodzi tu o to, aby jedna fraza pojawiała się jak najczęściej.

Nawet jeśli umieścisz tekst, który będzie zawierał 100 powtórzeń zwrotu ,,meble na wymiar’’ to nie sprawi to, że znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwań. Wręcz przeciwnie. Algorytmy Google wyłapują strony, które w nieprzemyślany i nachalny sposób zamieszczają słowa kluczowe.

W tym przypadku chodzi o jakość i o umiejętnie wplecienie słów kluczowych w treść strony, tak aby wyglądało to naturalnie, a nie jak spam. Natomiast, znalezienie jak największego zakresu fraz kluczowych dostosowanie tekstów pod te słowa, bez wątpienia zwiększy ilość ruchu organicznego na Twojej stronie.

Frazy długiego ogona, czyli bardziej precyzyjne słowa kluczowe

Obecnie, treści w internecie jest tak dużo, że coraz popularniejsze staje się pozycjonowanie strony na tzw. frazy długiego ogona. Chodzi o to, że w sieci jest już tak wiele stron, które zawierają w swojej treści zwroty takie jak ,,meble na wymiar’’, że kolejna strona z takimi samymi treściami ma niewielkie szanse na dostanie się na 1 stronę Google (a jak wiemy na drugą stronę mało kto zagląda).

Dlatego bardzo popularną strategią na dobry dobór słów kluczowych jest analiza i umieszczenie na stronie fraz długiego ogona, czyli takich które zawierają więcej słów i bardziej precyzyjnie opisują to czego dana osoba poszukuje.

Oto kilka przykładów fraz długiego ogona:

  • Meble na wymiar oferta warszawa mokotów
  • Meble na wymiar opinie szybka realizacja
  • Tanie meble na wymiar świętokrzyskie
  • Zabudowa do kuchni na wymiar cennik
  • Szafa do sypialni na zamówienie polecana firma

Jak widzisz takich kombinacji może być bardzo wiele. Pojawia się pytanie: jak szukać słów kluczowych?

Jak sprawdzić słowa kluczowe strony?

Niezwykle pomocne okazują się specjalistyczne narzędzia on-line, dzięki którym poznasz jakich słów kluczowych używają Twoi klienci. Ten proces wyszukiwania fraz kluczowych nazywa się keyword research.

Najlepsze, narzędzia do analizy słów kluczowych to:

Wystarczy, że wpiszesz wpiszesz adres dowolnej domeny i sprawdzisz, na jakie frazy jest wyświetlana w Google. Google Trends pozwala sprawdzić popularność danej frazy, na przykład możemy w prosty sposób sprawdzić, czy klienci częściej wpisują ,,meble na wymiar’’, czy ,,meble na zamówienie’’:

Na prostym wykresie widać wyraźnie, że niebieska linia oznaczająca ,,meble na wymiar’’ osiąga wyższe wyniki niż czerwona, która oznacza ,,meble na zamówienie’’.


Analiza słów kluczowych - Google Trends

Z doświadczenia wiemy, że warto poznać wyniki jakie dostarcza więcej niż 1 narzędzie do propozycji słów kluczowych. Korzystając z kilku narzędzi możesz skompletować naprawdę wyczerpującą listę.

Bardzo pomocne okazują się również propozycje słów kluczowych , które pokazują się w oknie wpisywania w Google. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać daną frazę, a zobaczysz podpowiedzi od Google. Te podpowiedzi są wyświetlane na bazie najczęściej wpisywanych przez użytkowników fraz.

Podpowiedzi Google

To dobry sposób na ręczne badanie słów kluczowych .
Dobór słów kluczowych ułatwia także moduł w Google na samym dole wyników wyszukiwania. Są to propozycje haseł, które znajdziesz w sekcji wyszukiwania podobne do: meble na wymiar.

Wyszukiwania podobne Google

Okej, wiesz już co to są słowa kluczowe i jak wykorzystać podpowiedzi Google do tworzenia treści na Twoją stronę.

Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

W celu stworzenia skutecznej strategii SEO na Twoją witrynę pomocna okazuje się także znajomość fraz kluczowych konkurencji. Robi się to po to, aby:

  • Poznać trendy w Twojej branży i zobaczyć jak rynkowi liderzy używają fraz kluczowych na swoich stronach (jakie frazy i jak często się pojawiają w obrębie ich witryn www),
  • Określić lukę w branży, czyli wychwycić te frazy, które jeszcze nie są zajęte przez konkurencję i zacząć tworzyć takie treści, dzięki którym Twoja witryna znajdzie się w topowych wynikach wyszukiwań w Google.

Aby przeprowadzić analizę słów kluczowych konkurencji należy skorzystać z wyszukiwarki słów kluczowych. Jednej z tych, które podaliśmy wyżej. Najlepiej do tego sprawdzi się Senuto, choć bezpłatny okres trwa tylko 14 dni.

Nieco mniej precyzyjne, ale równie pomocne wyniki da SimilarWeb. Jest to narzędzie głównie do mierzenia źródeł ruchu na stronie Twoich konkurentów (co również jest niezwykle ważne), ale jednym z elementów analizy są słowa kluczowe.

Wystarczy, że wpiszesz adres strony Twojego konkurenta i otrzymasz stronę z wynikami.


Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny!

Potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu skutecznej kampanii SEO?
Umów się na bezpłatną konsultację twojej strony www!

Lub zadzwoń +48 12 400 41 05

Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 10 lat. Zaufaj ekspertom.

    Tworzenie dobrze wypozycjonowanych treści na strony www rządzi się swoimi zasadami. Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce są słowa kluczowe. W tym artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania: co to są słowa kluczowe i jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

    Co to są słowa kluczowe?

    Słowa kluczowe (zwane także jako keywords, frazy kluczowe) to wszystkie zwroty i frazy, których używają Twoi klienci, aby wyszukać interesujące ich treści w wyszukiwarce.

    To takie zlepki słów, które stanowią pewien kod dostępu do tych stron w internecie, które są najlepiej związane z potrzebami internauty. Frazy kluczowe to klucze do Twojej strony. Różni użytkownicy nieco inaczej poszukują treści na stronie.

    Przykłady słów kluczowych jakich używają internauci

    Na przykład, klient zainteresowany zamówieniem mebli na wymiar najpewniej wpisze w wyszukiwarkę jedną z następujących fraz:

    • Meble na wymiar oferta
    • Meble na wymiar opinie
    • Tanie meble na wymiar
    • Zabudowa do kuchni na wymiar
    • Szafa do sypialni na zamówienie.

    Takich słów kluczowych dla Twojej branży może być nawet kilkadziesiąt! Różne osoby w różny sposób opisują to czego szukają.

    Używają innych zlepków słów, a Twoim zadaniem jest poznać te słowa i zadbać o to, aby w odpowiednim natężeniu pojawiły się one na Twojej stronie www. Dzięki temu znacznie zwiększasz prawdopodobieństwo tego, że Twoja strona pokaże się w wynikach wyszukiwania.

    Słowa kluczowe są bardzo ważne dla SEO (o tym co to jest i jak działa SEO pisaliśmy w osobnym artykule: TUTAJ). Im więcej słów kluczowych znajdzie się na swojej stronie tym lepiej. Uwaga, nie chodzi tu o to, aby jedna fraza pojawiała się jak najczęściej.

    Nawet jeśli umieścisz tekst, który będzie zawierał 100 powtórzeń zwrotu ,,meble na wymiar’’ to nie sprawi to, że znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwań. Wręcz przeciwnie. Algorytmy Google wyłapują strony, które w nieprzemyślany i nachalny sposób zamieszczają słowa kluczowe.

    W tym przypadku chodzi o jakość i o umiejętnie wplecienie słów kluczowych w treść strony, tak aby wyglądało to naturalnie, a nie jak spam. Natomiast, znalezienie jak największego zakresu fraz kluczowych dostosowanie tekstów pod te słowa, bez wątpienia zwiększy ilość ruchu organicznego na Twojej stronie.

    Frazy długiego ogona, czyli bardziej precyzyjne słowa kluczowe

    Obecnie, treści w internecie jest tak dużo, że coraz popularniejsze staje się pozycjonowanie strony na tzw. frazy długiego ogona. Chodzi o to, że w sieci jest już tak wiele stron, które zawierają w swojej treści zwroty takie jak ,,meble na wymiar’’, że kolejna strona z takimi samymi treściami ma niewielkie szanse na dostanie się na 1 stronę Google (a jak wiemy na drugą stronę mało kto zagląda).

    Dlatego bardzo popularną strategią na dobry dobór słów kluczowych jest analiza i umieszczenie na stronie fraz długiego ogona, czyli takich które zawierają więcej słów i bardziej precyzyjnie opisują to czego dana osoba poszukuje.

    Oto kilka przykładów fraz długiego ogona:

    • Meble na wymiar oferta warszawa mokotów
    • Meble na wymiar opinie szybka realizacja
    • Tanie meble na wymiar świętokrzyskie
    • Zabudowa do kuchni na wymiar cennik
    • Szafa do sypialni na zamówienie polecana firma

    Jak widzisz takich kombinacji może być bardzo wiele. Pojawia się pytanie: jak szukać słów kluczowych?

    Jak sprawdzić słowa kluczowe strony?

    Niezwykle pomocne okazują się specjalistyczne narzędzia on-line, dzięki którym poznasz jakich słów kluczowych używają Twoi klienci. Ten proces wyszukiwania fraz kluczowych nazywa się keyword research.

    Najlepsze, narzędzia do analizy słów kluczowych to:

    Wystarczy, że wpiszesz wpiszesz adres dowolnej domeny i sprawdzisz, na jakie frazy jest wyświetlana w Google. Google Trends pozwala sprawdzić popularność danej frazy, na przykład możemy w prosty sposób sprawdzić, czy klienci częściej wpisują ,,meble na wymiar’’, czy ,,meble na zamówienie’’:

    Na prostym wykresie widać wyraźnie, że niebieska linia oznaczająca ,,meble na wymiar’’ osiąga wyższe wyniki niż czerwona, która oznacza ,,meble na zamówienie’’.


    Analiza słów kluczowych - Google Trends

    Z doświadczenia wiemy, że warto poznać wyniki jakie dostarcza więcej niż 1 narzędzie do propozycji słów kluczowych. Korzystając z kilku narzędzi możesz skompletować naprawdę wyczerpującą listę.

    Bardzo pomocne okazują się również propozycje słów kluczowych , które pokazują się w oknie wpisywania w Google. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać daną frazę, a zobaczysz podpowiedzi od Google. Te podpowiedzi są wyświetlane na bazie najczęściej wpisywanych przez użytkowników fraz.

    Podpowiedzi Google

    To dobry sposób na ręczne badanie słów kluczowych .
    Dobór słów kluczowych ułatwia także moduł w Google na samym dole wyników wyszukiwania. Są to propozycje haseł, które znajdziesz w sekcji wyszukiwania podobne do: meble na wymiar.

    Wyszukiwania podobne Google

    Okej, wiesz już co to są słowa kluczowe i jak wykorzystać podpowiedzi Google do tworzenia treści na Twoją stronę.

    Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

    W celu stworzenia skutecznej strategii SEO na Twoją witrynę pomocna okazuje się także znajomość fraz kluczowych konkurencji. Robi się to po to, aby:

    • Poznać trendy w Twojej branży i zobaczyć jak rynkowi liderzy używają fraz kluczowych na swoich stronach (jakie frazy i jak często się pojawiają w obrębie ich witryn www),
    • Określić lukę w branży, czyli wychwycić te frazy, które jeszcze nie są zajęte przez konkurencję i zacząć tworzyć takie treści, dzięki którym Twoja witryna znajdzie się w topowych wynikach wyszukiwań w Google.

    Aby przeprowadzić analizę słów kluczowych konkurencji należy skorzystać z wyszukiwarki słów kluczowych. Jednej z tych, które podaliśmy wyżej. Najlepiej do tego sprawdzi się Senuto, choć bezpłatny okres trwa tylko 14 dni.

    Nieco mniej precyzyjne, ale równie pomocne wyniki da SimilarWeb. Jest to narzędzie głównie do mierzenia źródeł ruchu na stronie Twoich konkurentów (co również jest niezwykle ważne), ale jednym z elementów analizy są słowa kluczowe.

    Wystarczy, że wpiszesz adres strony Twojego konkurenta i otrzymasz stronę z wynikami.


    Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny!

    Potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu skutecznej kampanii SEO?
    Umów się na bezpłatną konsultację twojej strony www!

    Lub zadzwoń +48 12 400 41 05

    Izabela Kaczmarska. Strateg z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym, analityk, copywriter. Od 6 lat współpracuje z agencjami reklamowymi tworząc i realizując holistyczne strategie reklamowe dla marek z różnych branż.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      No Comments

        Dodaj komentarz