Najlepsze polskie grupy na facebooku o marketingu internetowym

Najlepsze polskie grupy na facebooku o marketingu internetowym

Wiedza „podręcznikowa” dotycząca SEO i marketingu online szybko się dezaktualizuje, bo zmienność trendów, rozwiązań i technologii następuje wręcz z prędkością Internetu. Najlepszym źródłem wiedzy dla „praktyków” jeszcze do niedawna były więc fora tematyczne, służące do wzajemnej wymiany nowinek i rozwiązywania problemów z danym case’m.

Dzisiaj tego typu strony raczej świecą pustkami, a ich miejsce zajęły grupy stworzone na Facebooku – gigancie zrzeszającym całe firmy i społeczności.

Znalazło się tam oczywiście także sporo miejsca dla SEO, SEM czy SM. W poniższym zestawieniu znajdziecie spis najpopularniejszych polskich grup o tej tematyce, zebranych w oparciu o ilość zarejestrowanych członków oraz jakość udostępnianych treści.

Social media

Grupa otwarta, obecnie licząca 62328 członków. Związana jest ze stroną Info Social Media, której założycielem jest Łukasz Dębski (zawodowo zajmujący się kampaniami  prowadzonymi w SM). Jej organizacją wewnętrzną zajmuje się kilku administratorów, dzięki czemu treści w niej publikowane posiadają charakter wyłącznie merytoryczny. Zagadnienia poruszane w obrębie grupy dotyczą szeroko pojętych mediów społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Instagram, Feedly czy Pinterest.

Rozmowy o Startupach

Grupa o charakterze zamkniętym, mająca w swoich szeregach 54894 członków. Jak sama nazwa wskazuje, poruszane w niej kwestie dotyczą przede wszystkim biznesu, startupów, prowadzenia działalności gospodarczej i związanych z nią porad. Jest moderowana przez kilka osób. Jej inicjatorem jest niejaka Antyweb, skupiona wokół bloga o podobnej tematyce (autorstwa Grzegorza Marczaka).

SEO/ SEM Polska

Grupa zamknięta, stworzona przez białostocką agencję marketingową Sempai.  Liczy obecnie 31 252 członków, którzy w jej obrębie dyskutować mogą na tematy związane z szeroko pojętą promocją w wyszukiwarkach. Pojawiają się także nowinki, ogłoszenia (np. dotyczące pracy)  czy zapowiedzi wydarzeń branżowych. Dodatkowo, każdy może w niej rozwiać swoje wątpliwości związane z danym zagadnieniem SEO/SEM.


Strategie marketingu internetowego

Grupa otwarta, licząca 19590 członków. Jej administrator (Paweł Żentała) i moderatorzy (osoby związane z branżą) niechętnie patrzą na reklamy i różnego rodzaju oferty, ale zamiast tego znajdziemy tu mnóstwo porad i artykułów związanych z marketingiem internetowym czy narzędziami pomocnymi w pracy marketingowca (niezależnie od specjalizacji).

WordPress PL

Zamknięta grupa dyskusyjna, zrzeszająca osoby (aktualnie 17084 członków) zainteresowane tematyką dotyczącą platformy WordPress. Jej administratorami są specjaliści z branży IT (m.in. Kamil Porembiński, Rafał Osiński). Grupa pomaga rozwiązywać problemy ze stronami opartymi na WP, odpowiada na pytania dotyczące wtyczek, motywów i kodów danych witryn.

Social Media Research (PL)

Kolejna grupa zamknięta o tematyce skupionej wokół działalności mediów społecznościowych. Założona i administrowana jest przez Annę Ledwoń-Blachę, związaną z branżą marketingu i SM. Aktualnie znajduje się w niej 18915 członków. Jak sama autorka wspomina, to miejsce stworzone dla osób szukających inspiracji w tworzeniu stron typu fanpage, profili czy kampanii reklamowych. Niemile widziana jest natomiast autoreklama i spam.

SEO/SEM Polska / Marketing Internetowy / E-commerce / Copywriter /Wordpress

Grupa otwarta, w której każdy marketingowiec znajdzie coś dla siebie. Znajdują się w niej porady biznesowe na temat bieżących problemów jej członków, ogłoszenia branżowe (z zakresu zatrudnienia, sprzedaży usług czy zbliżających się terminów ważnych wydarzeń). Grupa liczy obecnie 16 882 oraz 3 administratorów (m.in. Igora Janickiego, Android Developera).

E-Commerce Polska

Grupa zamknięta licząca 13 607 członków, utworzona przez Piotra Szymczaka (od wielu lat związanego z tą branżą), który obecnie jest też jednym z jej administratorów. Zrzesza osoby związane ze środowiskiem e-commerce, które wspólnie mogą dzielić się wiedzą nie tylko z zakresu polskiego rynku, ale także trendów światowych. W obrębie grupy zakazane jest reklamowanie własnych usług i zamieszczanie treści zawierających spam.

Content Marketing PL

Grupa zamknięta autorstwa agencji Krakweb. Ma 14 071 członków. Jej tematyka skupia się przede wszystkim na dzieleniu się doświadczeniem związanym z Content Marketingiem, ale specjaliści z zakresu SEO, SEM czy SM również znajdą tam coś dla siebie. Zgromadzona społeczność publikuje także oferty zatrudnienia oraz przydatne artykuły branżowe.

Social Media | Content Marketing | PPC Ads [ArturJablonski.com]

Grupa zamknięta, licząca 13664 członków. Stworzona została przez Artura Jabłońskiego – znanego marketingowca, szkoleniowca i założyciela agencji marketingowej. Jak sama nazwa wskazuje, użytkownicy skupiają się w niej na szeroko pojętym marketingu online: treściach (artykułach) eksperckich, kampaniach płatnych w wyszukiwarkach oraz mediach społecznościowych.

Twoja Firma w Internecie i Social Media

Grupa otwarta o charakterze edukacyjnym, związana ze stroną Sprawny Marketing. Ma 12 947 zarejestrowanych członków. Oprócz autorskich artykułów i poradników branżowych, znajdziemy tam mnóstwo case studies innych uczestników, którzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą, ale i rozterkami z zakresu online marketingu. 

Google Ads (AdWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki 

Grupa zamknięta licząca 9027 członków, której założycielem jest Marcin Wsół – niezależny specjalista z zakresu Google Ads. Znajdziemy w niej przede wszystkim nowinki, dyskusje i porady użytkowników, na co dzień zajmujących się prowadzeniem kampanii przy pomocy narzędzi Google. 

Marketing i Biznes

Grupa zamknięta, związana z portalem o tym samym tytule. Liczy 8308 członków. Ma charakter dyskusyjny, użytkownicy dzielą się w niej swoją wiedzą na temat nie tylko marketingu czy e-commerce, ale także prowadzenia własnego biznesu i startupów. Znajdziecie tam merytoryczne wskazówki od specjalistów z wielu dziedzin.

Tygrysy Socialu

Grupa o charakterze zamkniętym, stworzona przez osoby związane z marką Social Tigers. Jej członkowie (obecnie 7113) to przede wszystkim specjaliści i sympatycy mediów społecznościowych. Społeczność ta stawia zwłaszcza na dyskusje związane ze strategiami reklamowymi oraz dzielenie się własnymi case studies.

E-Commerce Poland

W skład tej grupy (zamkniętej) wchodzi 6173 członków, a jej administratorami są osoby związane z tytułową branżą (m.in. Piotr Kiełcz). Jej tematyka związana jest z szeroko pojętym e-commerce na rynku polskim. Znajdziemy tam różnego rodzaju dyskusje i polemiki specjalistów z tego zakresu.

Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

    Wiedza „podręcznikowa” dotycząca SEO i marketingu online szybko się dezaktualizuje, bo zmienność trendów, rozwiązań i technologii następuje wręcz z prędkością Internetu. Najlepszym źródłem wiedzy dla „praktyków” jeszcze do niedawna były więc fora tematyczne, służące do wzajemnej wymiany nowinek i rozwiązywania problemów z danym case’m.

    Dzisiaj tego typu strony raczej świecą pustkami, a ich miejsce zajęły grupy stworzone na Facebooku – gigancie zrzeszającym całe firmy i społeczności.

    Znalazło się tam oczywiście także sporo miejsca dla SEO, SEM czy SM. W poniższym zestawieniu znajdziecie spis najpopularniejszych polskich grup o tej tematyce, zebranych w oparciu o ilość zarejestrowanych członków oraz jakość udostępnianych treści.

    Social media

    Grupa otwarta, obecnie licząca 62328 członków. Związana jest ze stroną Info Social Media, której założycielem jest Łukasz Dębski (zawodowo zajmujący się kampaniami  prowadzonymi w SM). Jej organizacją wewnętrzną zajmuje się kilku administratorów, dzięki czemu treści w niej publikowane posiadają charakter wyłącznie merytoryczny. Zagadnienia poruszane w obrębie grupy dotyczą szeroko pojętych mediów społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Instagram, Feedly czy Pinterest.

    Rozmowy o Startupach

    Grupa o charakterze zamkniętym, mająca w swoich szeregach 54894 członków. Jak sama nazwa wskazuje, poruszane w niej kwestie dotyczą przede wszystkim biznesu, startupów, prowadzenia działalności gospodarczej i związanych z nią porad. Jest moderowana przez kilka osób. Jej inicjatorem jest niejaka Antyweb, skupiona wokół bloga o podobnej tematyce (autorstwa Grzegorza Marczaka).

    SEO/ SEM Polska

    Grupa zamknięta, stworzona przez białostocką agencję marketingową Sempai.  Liczy obecnie 31 252 członków, którzy w jej obrębie dyskutować mogą na tematy związane z szeroko pojętą promocją w wyszukiwarkach. Pojawiają się także nowinki, ogłoszenia (np. dotyczące pracy)  czy zapowiedzi wydarzeń branżowych. Dodatkowo, każdy może w niej rozwiać swoje wątpliwości związane z danym zagadnieniem SEO/SEM.


    Strategie marketingu internetowego

    Grupa otwarta, licząca 19590 członków. Jej administrator (Paweł Żentała) i moderatorzy (osoby związane z branżą) niechętnie patrzą na reklamy i różnego rodzaju oferty, ale zamiast tego znajdziemy tu mnóstwo porad i artykułów związanych z marketingiem internetowym czy narzędziami pomocnymi w pracy marketingowca (niezależnie od specjalizacji).

    WordPress PL

    Zamknięta grupa dyskusyjna, zrzeszająca osoby (aktualnie 17084 członków) zainteresowane tematyką dotyczącą platformy WordPress. Jej administratorami są specjaliści z branży IT (m.in. Kamil Porembiński, Rafał Osiński). Grupa pomaga rozwiązywać problemy ze stronami opartymi na WP, odpowiada na pytania dotyczące wtyczek, motywów i kodów danych witryn.

    Social Media Research (PL)

    Kolejna grupa zamknięta o tematyce skupionej wokół działalności mediów społecznościowych. Założona i administrowana jest przez Annę Ledwoń-Blachę, związaną z branżą marketingu i SM. Aktualnie znajduje się w niej 18915 członków. Jak sama autorka wspomina, to miejsce stworzone dla osób szukających inspiracji w tworzeniu stron typu fanpage, profili czy kampanii reklamowych. Niemile widziana jest natomiast autoreklama i spam.

    SEO/SEM Polska / Marketing Internetowy / E-commerce / Copywriter /Wordpress

    Grupa otwarta, w której każdy marketingowiec znajdzie coś dla siebie. Znajdują się w niej porady biznesowe na temat bieżących problemów jej członków, ogłoszenia branżowe (z zakresu zatrudnienia, sprzedaży usług czy zbliżających się terminów ważnych wydarzeń). Grupa liczy obecnie 16 882 oraz 3 administratorów (m.in. Igora Janickiego, Android Developera).

    E-Commerce Polska

    Grupa zamknięta licząca 13 607 członków, utworzona przez Piotra Szymczaka (od wielu lat związanego z tą branżą), który obecnie jest też jednym z jej administratorów. Zrzesza osoby związane ze środowiskiem e-commerce, które wspólnie mogą dzielić się wiedzą nie tylko z zakresu polskiego rynku, ale także trendów światowych. W obrębie grupy zakazane jest reklamowanie własnych usług i zamieszczanie treści zawierających spam.

    Content Marketing PL

    Grupa zamknięta autorstwa agencji Krakweb. Ma 14 071 członków. Jej tematyka skupia się przede wszystkim na dzieleniu się doświadczeniem związanym z Content Marketingiem, ale specjaliści z zakresu SEO, SEM czy SM również znajdą tam coś dla siebie. Zgromadzona społeczność publikuje także oferty zatrudnienia oraz przydatne artykuły branżowe.

    Social Media | Content Marketing | PPC Ads [ArturJablonski.com]

    Grupa zamknięta, licząca 13664 członków. Stworzona została przez Artura Jabłońskiego – znanego marketingowca, szkoleniowca i założyciela agencji marketingowej. Jak sama nazwa wskazuje, użytkownicy skupiają się w niej na szeroko pojętym marketingu online: treściach (artykułach) eksperckich, kampaniach płatnych w wyszukiwarkach oraz mediach społecznościowych.

    Twoja Firma w Internecie i Social Media

    Grupa otwarta o charakterze edukacyjnym, związana ze stroną Sprawny Marketing. Ma 12 947 zarejestrowanych członków. Oprócz autorskich artykułów i poradników branżowych, znajdziemy tam mnóstwo case studies innych uczestników, którzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą, ale i rozterkami z zakresu online marketingu. 

    Google Ads (AdWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki 

    Grupa zamknięta licząca 9027 członków, której założycielem jest Marcin Wsół – niezależny specjalista z zakresu Google Ads. Znajdziemy w niej przede wszystkim nowinki, dyskusje i porady użytkowników, na co dzień zajmujących się prowadzeniem kampanii przy pomocy narzędzi Google. 

    Marketing i Biznes

    Grupa zamknięta, związana z portalem o tym samym tytule. Liczy 8308 członków. Ma charakter dyskusyjny, użytkownicy dzielą się w niej swoją wiedzą na temat nie tylko marketingu czy e-commerce, ale także prowadzenia własnego biznesu i startupów. Znajdziecie tam merytoryczne wskazówki od specjalistów z wielu dziedzin.

    Tygrysy Socialu

    Grupa o charakterze zamkniętym, stworzona przez osoby związane z marką Social Tigers. Jej członkowie (obecnie 7113) to przede wszystkim specjaliści i sympatycy mediów społecznościowych. Społeczność ta stawia zwłaszcza na dyskusje związane ze strategiami reklamowymi oraz dzielenie się własnymi case studies.

    E-Commerce Poland

    W skład tej grupy (zamkniętej) wchodzi 6173 członków, a jej administratorami są osoby związane z tytułową branżą (m.in. Piotr Kiełcz). Jej tematyka związana jest z szeroko pojętym e-commerce na rynku polskim. Znajdziemy tam różnego rodzaju dyskusje i polemiki specjalistów z tego zakresu.

    Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      No Comments

        Dodaj komentarz