Jak określić jakość linka? Wskaźniki określające dobry link
- 1 kwietnia 2019
- Link-building
Jak określić jakość linka? Wskaźniki określające dobry link
- 1 kwietnia 2019
- Wojciech Matuła
- Link-building
Pozyskiwanie linków do strony internetowej to kluczowy element każdej skutecznej kampanii SEO przeprowadzanej w agencji Linkjuice.
Linki prowadzące do Twojej witryny świadczą o jej reputacji i znaczeniu w wyszukiwarce Google. Im więcej jakościowych odnośników wskazujących na Twoją stronę w sieci, tym wyższa jej pozycja. Odnośniki to swego rodzaju paliwo napędzające wzrost witryny w wynikach wyszukiwania.
Wysoka pozycja na odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe zwiększa bezpośrednio ilość odwiedzin Twojej witryny co pozwala na poprawienie wizerunku oraz ilości sprzedaży Twoich produktów i usług.
Wybranie odpowiednich miejsc, z których pozyskiwane są linki jest kluczem do sukcesu każdej kampanii link-buildingowej. W Linkjuice skupiamy się na jakości pozyskiwanych linków poprzez weryfikację kluczowych wskaźników:
- Widoczność w wyszukiwarce – analizujemy na ile i jakich fraz pozycjonuje się domena, z której pozyskujemy odnośnik. Zwracamy szczególną uwagę na tzw. Topical Autority czyli pokrycie frazami kluczowymi danej tematyki.
- Ruch pozyskiwany z wyszukiwarki – szacujemy ilość wejść pozyskiwanych z fraz kluczowych widocznych w wyszukiwarce.
- Średnia pozycja – istotnym wskaźnikiem jest również średnia pozycja danej domeny na istotne dla nas frazy kluczowe. Linki pochodzące z wysoko wypozycjonowanej witryny posiadają zwykle lepszą skuteczność.
- Wiek domeny oraz ciągłość rejestracji – badamy wiek domeny, jej historię oraz poprzednie wersje witryny.
- Ilość i jakość linków przychodzących – ranking wyników wyszukiwania jest wciąż oparty m.in o algorytm PageRank, który określa „moc” danego linku. Pomimo, że PageRank nie jest oficjalnie udostępniany przez Google jesteśmy w stanie oszacować siłę pozyskiwanych odnośników poprzez wypadkową specjalistycznych narzędzi analitycznych oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia.
- Ilość linków wychodzących – zbyt duża ilość linków wychodzących ze strony, z której pozyskujemy odnośnik może negatywnie wpłynąć na jego siłę. Na podstawie wskaźników danej domeny określamy bezpieczną wartość linków wychodzących z podstrony, z której pozyskujemy odnośnik.
- Atrybuty Dofollow / Nofollow – są to atrybuty informujące roboty wyszukiwarek o tym czy śledzić link zawarty w strukturze witryny. Według oficjalnego stanowiska Google atrybut „Nofollow” nie przenosi PageRank do linkowanej strony. Na tej podstawie kładziemy szczególny nacisk na pozyskiwanie linków Dofollow w każdej kampanii.
- Rozmieszczenie linków w strukturze HTML – miejsce umieszczenia linku w kodzie strony jest również istotna przy obliczaniu jego wartości. Hiperłącza umieszczane na początku kodu strony są zwykle traktowane jako bardziej istotne dla robotów indeksujących. Warto również zadbać o odpowiedni kontekst linku poprzez powiązanie go z tematycznie adekwatną treścią.
- Optymalizacja kotwic linków (ang. Anchor text optimization) – aktualizacja algorytmu o nazwie „Pingwin” dotyczyła przede wszystkim jakości pozyskiwanych linków w kampaniach SEO, w tym tekstowych opisów odnośników. Głównym celem Google było zidentyfikowanie linków o niskiej jakości oraz takich, które zbyt agresywnie wykorzystywały frazy kluczowe jako anchor tekst. W Linkjuice dbamy o to, aby pozyskiwane odnośniki posiadały zdywersyfikowane opisy kotwic, tak aby kampania SEO była bezpieczna i stabilna.
- Podlinkowanie wewnętrzne – analizujemy w jaki sposób jest podlinkowana podstrona w obrębie całej witryny, z której pozyskujemy odnośnik. Dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo na budowę linków, które są częściej odwiedzane przez roboty indeksujące wyszukiwarek.
Kompleksowa kampania link-buildingowa wymaga rzetelnej analizy danej branży, konkurencyjności, możliwości pozyskiwania linków oraz prawidłowego wdrożenia całego procesu.
Analiza powdrożeniowa polega na ocenie, które linki przyniosły najbardziej wymierne rezultaty rozumiane jako wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.
Na tej podstawie jesteśmy w stanie optymalizować kampanię SEO, aby otrzymywać jak najlepszy zwrot z inwestycji.
Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.
Pozyskiwanie linków do strony internetowej to kluczowy element każdej skutecznej kampanii SEO przeprowadzanej w agencji Linkjuice.
Linki prowadzące do Twojej witryny świadczą o jej reputacji i znaczeniu w wyszukiwarce Google. Im więcej jakościowych odnośników wskazujących na Twoją stronę w sieci, tym wyższa jej pozycja. Odnośniki to swego rodzaju paliwo napędzające wzrost witryny w wynikach wyszukiwania.
Wysoka pozycja na odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe zwiększa bezpośrednio ilość odwiedzin Twojej witryny co pozwala na poprawienie wizerunku oraz ilości sprzedaży Twoich produktów i usług.
Wybranie odpowiednich miejsc, z których pozyskiwane są linki jest kluczem do sukcesu każdej kampanii link-buildingowej. W Linkjuice skupiamy się na jakości pozyskiwanych linków poprzez weryfikację kluczowych wskaźników:
- Widoczność w wyszukiwarce – analizujemy na ile i jakich fraz pozycjonuje się domena, z której pozyskujemy odnośnik. Zwracamy szczególną uwagę na tzw. Topical Autority czyli pokrycie frazami kluczowymi danej tematyki.
- Ruch pozyskiwany z wyszukiwarki – szacujemy ilość wejść pozyskiwanych z fraz kluczowych widocznych w wyszukiwarce.
- Średnia pozycja – istotnym wskaźnikiem jest również średnia pozycja danej domeny na istotne dla nas frazy kluczowe. Linki pochodzące z wysoko wypozycjonowanej witryny posiadają zwykle lepszą skuteczność.
- Wiek domeny oraz ciągłość rejestracji – badamy wiek domeny, jej historię oraz poprzednie wersje witryny.
- Ilość i jakość linków przychodzących – ranking wyników wyszukiwania jest wciąż oparty m.in o algorytm PageRank, który określa „moc” danego linku. Pomimo, że PageRank nie jest oficjalnie udostępniany przez Google jesteśmy w stanie oszacować siłę pozyskiwanych odnośników poprzez wypadkową specjalistycznych narzędzi analitycznych oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia.
- Ilość linków wychodzących – zbyt duża ilość linków wychodzących ze strony, z której pozyskujemy odnośnik może negatywnie wpłynąć na jego siłę. Na podstawie wskaźników danej domeny określamy bezpieczną wartość linków wychodzących z podstrony, z której pozyskujemy odnośnik.
- Atrybuty Dofollow / Nofollow – są to atrybuty informujące roboty wyszukiwarek o tym czy śledzić link zawarty w strukturze witryny. Według oficjalnego stanowiska Google atrybut „Nofollow” nie przenosi PageRank do linkowanej strony. Na tej podstawie kładziemy szczególny nacisk na pozyskiwanie linków Dofollow w każdej kampanii.
- Rozmieszczenie linków w strukturze HTML – miejsce umieszczenia linku w kodzie strony jest również istotna przy obliczaniu jego wartości. Hiperłącza umieszczane na początku kodu strony są zwykle traktowane jako bardziej istotne dla robotów indeksujących. Warto również zadbać o odpowiedni kontekst linku poprzez powiązanie go z tematycznie adekwatną treścią.
- Optymalizacja kotwic linków (ang. Anchor text optimization) – aktualizacja algorytmu o nazwie „Pingwin” dotyczyła przede wszystkim jakości pozyskiwanych linków w kampaniach SEO, w tym tekstowych opisów odnośników. Głównym celem Google było zidentyfikowanie linków o niskiej jakości oraz takich, które zbyt agresywnie wykorzystywały frazy kluczowe jako anchor tekst. W Linkjuice dbamy o to, aby pozyskiwane odnośniki posiadały zdywersyfikowane opisy kotwic, tak aby kampania SEO była bezpieczna i stabilna.
- Podlinkowanie wewnętrzne – analizujemy w jaki sposób jest podlinkowana podstrona w obrębie całej witryny, z której pozyskujemy odnośnik. Dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo na budowę linków, które są częściej odwiedzane przez roboty indeksujące wyszukiwarek.
Kompleksowa kampania link-buildingowa wymaga rzetelnej analizy danej branży, konkurencyjności, możliwości pozyskiwania linków oraz prawidłowego wdrożenia całego procesu.
Analiza powdrożeniowa polega na ocenie, które linki przyniosły najbardziej wymierne rezultaty rozumiane jako wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.
Na tej podstawie jesteśmy w stanie optymalizować kampanię SEO, aby otrzymywać jak najlepszy zwrot z inwestycji.
Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.
Zamów bezpłatną konsultację
Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.
Aktualnie biorę pod uwagę jedynie widoczność np. w senuto. W ten sposób generuję jakiś tam ruch do strony docelowej, natomiast przy stronach dostępnych na platrofmrach z wysokimi parametrami a małą widocznością jest odwrotnie, brak ruchu do docelowej.