25 najlepszych narzędzi dla specjalistów SEO i marketingu

25 najlepszych narzędzi dla specjalistów SEO i marketingu

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO? Jesteś już samodzielnym specjalistą? A może po prostu prowadzisz biznes w Internecie i chciałbyś skutecznie monitorować sukcesy swojej witryny w sieci?

Poniższa lista narzędzi SEO oraz narzędzi marketingowych to zbiór płatnych i darmowych programów, które aktualnie cieszą się największą popularnością wśród specjalistów SEO oraz marketingowców, zyskując przy tym największe uznanie.

Zostały one podzielone na kategorie tematyczne – tak, byś mógł w szybki i łatwy sposób znaleźć narzędzia mające takie funkcje, na jakich najbardziej Ci zależy.

Analiza profilu linków przychodzących (Analiza backlinków)

Ahrefs

Oficjalna strona internetowa:

https://ahrefs.com/

Cena: płatne (od 99 USD/msc, okres próbny już od 7 USD)

Ahrefs - monitor linków przychodzących, analiza linków przychodzących
Źródło: ahrefs.com

Ahrefs uważany jest za najlepsze narzędzie służące do analizy linków zwrotnych (tzw. backlinks). Jego siłę stanowi ogromny indeks (liczący ponad bilion linków), który dodatkowo jest na bieżąco aktualizowany niemal każdego dnia.

Użytkownicy cenią sobie także bardzo intuicyjny interfejs narzędzia oraz łatwość obsługi. Ahrefs sprawdza się także m.in w przypadku analizy słów kluczowych i widoczności strony.

Moz Pro

Oficjalna strona internetowa:

https://moz.com/products/pro

Cena: płatne – od 99 USD/msc (po darmowym, 30-dniowym okresie próbnym)

MOZ SEO - analiza profilu linków przychodzących
Źródło: moz.com

Pakiet wysokiej jakości oprogramowania, będący wszechstronnym zestawem narzędzi SEO. Swoim użytkownikom posłużyć może przede wszystkim do skutecznej analizy linków (tzw. Open Site Explorer).

Bywa również przydatny w przypadku badania słów kluczowych, śledzenia rankingów fraz w wyszukiwarce oraz optymalizacji stron internetowych. Przy jego pomocy możliwe jest zweryfikowanie witryny pod kątem błędów, z jednoczesnym uzyskaniem sugestii poprawek.

Majestic SEO

Oficjalna strona internetowa:

https://majestic.com/

Cena: płatne (od 46,99 €/msc)

Majestic SEO - analiza linków konkurencji
Źródło: majestic.com

Majestic SEO uznawane jest za jedno z najlepszych na świecie narzędzi służących do analizy linków. Jednym z jego głównych atutów jest „posiadanie” ogromnego, aktualizowanego na bieżąco indeksu.

Wyposażone jest także w szereg pomocnych metryk (m.in. TrustFlow), które pomagają zweryfikować poziom zaufania (wiarygodność) danej witryny. Wiedza ta bywa niezwykle przydatna chociażby w procesie tzw. link building’u.

Analiza widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach

Senuto

Oficjalna strona internetowa:

https://www.senuto.com/pl/

Cena: od 99 zł/msc (po 14-dniowym okresie próbnym)

Senuto - analiza widoczności fraz kluczowych w Google
Źródło: senuto.com/pl/


Senuto jest polskim produktem, który służy przede wszystkim do analizy widoczności witryn w sieci. Pozwala odpowiedzieć sobie na takie pytania, jak chociażby „na jakie frazy domena X jest widoczna w Internecie” czy „które słowa kluczowe są dla strony X najbardziej opłacalne”.

Umożliwia przy tym skuteczny monitoring pozycji  oraz analizę konkurencji wybranej strony www

Search Metrics

Oficjalna strona internetowa:

https://www.searchmetrics.com/

Cena: płatne, indywidualna oferta cenowa dostępna po kontakcie z Działem sprzedaży marki

Search Metrics - analiza fraz kluczowych i monitoring konkurencji
Źródło: searchmetrics.com

Platforma dla przedsiębiorstw, której funkcjonalności dotyczą głównie SEO i Content Marketingu. Dzięki niej użytkownik zyskuje m.in. wgląd w konkurencję i analizę rynku.

Z kolei dzięki zaawansowanej (i zautomatyzowanej) technologii Searchmetrics Visibility Guard możliwe jest szybkie wykrywanie błędów w obrębie danej witryny, zapobiegające utracie pozycji w wyszukiwarkach.

Semstorm

Oficjalna strona internetowa:

https://www.semstorm.com/pl

Cena: od 149 zł/msc

Semstorm - monitorowanie pozycji oraz fraz w wyszukiwarce Google
Źródło: semstorm.com/pl/

Semstorm to polska platforma wielofunkcyjna. Narzędzie to umożliwia zaawansowane monitorowanie pozycji domen (w tym także witryn konkurencyjnych) na dane słowa kluczowe.

Równocześnie zbiera dane na temat nowych witryn z wybranej branży, bazując przy tym na dostępnych wynikach wyszukiwania.

Posiada także dodatkową sekcję poświęconą reklamom Google Ads, umożliwiającą zweryfikowanie aktywności marek promujących tę samą ofertę. Oferuje przy tym darmową wyszukiwarkę polecanych fraz.

SEMrush

Oficjalna strona internetowa:

https://www.semrush.com/

Cena: płatne, od 99$/msc (z darmowym pakietem wyszukiwania dla zarejestrowanych)

Semrush - analiza słów kluczowych  i konkurencji w Google
Źródło: semrush.com

Popularna platforma służące do zarządzania widocznością, analizy słów kluczowych (wyświetla m.in. topowe frazy marek konkurencyjnych w Google Ads) oraz rozwiązywania problemów technicznych z zakresu SEO.

Dzięki jednej z jego funkcjonalności (Pages) możliwe jest także zweryfikowanie podstron wybranej witryny (także konkurencyjnej), które generują największy ruch organiczny w wyszukiwarkach.

Analiza słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych

Google Keyword Planner (Planer słów kluczowych)

Oficjalna strona internetowa:

https://ads.google.com

Planer dostępny jest z poziomu panelu Google Ads (wymagane jest posiadanie konta)

Ceny:  bezpłatne (wymagane jest posiadanie konta GA)

Planer słów kluczowych Google - analiza popularności wyszukiwanych fraz
Źródło: ads.google.com

Jedno z najpopularniejszych narzędzi oferowanych przez Google. Umożliwia weryfikację miesięcznej częstotliwości wyszukiwania wybranych fraz (np. w dowolnej lokalizacji).

Wraz ze statystykami dotyczącymi określonych słów kluczowych, pojawiają się także synonimiczne wyrażenia, informacje na temat ich konkurencyjności i sugerowanej stawki w kampanii reklamowej.

UberSuggest

Oficjalna strona internetowa:

https://neilpatel.com/ubersuggest/

Cena: darmowe

Ubersuggest - wyszukiwarka słów kluczowych
Źródło: neilpatel.com/ubersugest/

Bezpłatne, wielojęzyczne narzędzie pomocne zarówno w przypadku SEO i SEM, jak i Content Marketingu. Zawiera wyszukiwarkę słów kluczowych, wzbogaconą o statystyki m.in. na temat częstotliwości wyszukiwanych haseł, konkurencyjności fraz w SEO oraz sugerowane stawki CPC (dla Google Ads).

Znajdziemy tam także propozycje słów kluczowych z YouTube i artykuły tematyczne, które związane są z analizowaną frazą w sposób merytoryczny.

Te ostatnie stanowią świetną bazę pomysłów, pomocną w przypadku chęci stworzenia własnych treści.

Google Trends

Oficjalna strona internetowa:

https://trends.google.com/trends/

Cena: darmowe

Źródło: google.com/trends/

Bezpłatne narzędzie Google, umożliwiające analizę popularności słów kluczowych w określonym czasie i lokalizacji.

Dzięki niemu bez trudu zweryfikować można potencjalną skuteczność np. pozycjonowania stron www na dane frazy lub obszary geograficzne, w których szansa na opłacalne promowanie oferty w Google Ads będzie większa.

W statystykach znajdują się także propozycje podobnych wyrażeń oraz „topowych” treści (artykułów) związanych z danym wyszukiwaniem.

Monitoring pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarkach

Asps

Oficjalna strona internetowa:

https://asps.pl/

Cena: płatne, od 7 zł/msc (z darmowym pakietem testowym)

Monitoring pozycji fraz kluczowych w Google
Źródło: asps.pl

Polskie narzędzie o charakterze wielofunkcyjnym. W głównej mierze służy do monitorowania pozycji stron i słów kluczowych w wyszukiwarce.

Swoim użytkownikom udostępnia także bogaty podgląd wyników wyszukiwania fraz (tzw. „SERP Top 100”), jak również bogatą analizę konkurencji obecnej w wynikach organicznych.

Kolejnymi opcjami dodatkowymi są np.: wskaźniki popularności witryny w mediach społecznościowych, testy szybkości strony, alerty dotyczące wzrostów i spadków pozycji, alerty sygnalizujące zainfekowanie strony www.

WebPozycja

Oficjalna strona internetowa:

https://webpozycja.pl/

Ceny: płatne, od 10 zł/msc (z darmowym pakietem testowym)

Monitor pozycji słów kluczowych
Źródło: webpozycja.pl

Platforma służąca do monitorowania pozycji słów kluczowych i domen zarówno w Google, jak i w innych wyszukiwarkach.

Oferuje statystyki z szeroką bazą danych (m.in. Top 10, Top 100) oraz umożliwia połączenia konta w systemie z Google Search Console.

Zaawansowana wersja narzędzia (dedykowana agencjom) pozwala także na generowanie spersonalizowanych raportów nt. skuteczności i historii wybranych fraz (także z podziałem na miasta i regiony).

GeoRanker

Oficjalna strona internetowa:

https://www.georanker.com/

Ceny: płatne (od 99$/msc z możliwością skorzystania z wersji Trial)

Źródło: georanker.com

Narzędzie polecane w przypadku prowadzenia działań z zakresu tzw. pozycjonowania lokalnego (Pozycjonowanie i optymalizacja Google Maps).

Pomocne zwłaszcza w promowaniu i pozycjonowaniu lokalnych słów kluczowych. Wyświetla rankingi pozycji w czasie rzeczywistym dla wybranych lokalizacji (w tym kodów pocztowych, krajów lub miast). Dzięki niemu możliwe jest również opracowywanie raportów specjalistycznych.

Narzędzia do audytów technicznych SEO (Crawlery SEO)

DeepCrawl

Oficjalna strona internetowa:

https://www.deepcrawl.com/

Ceny: płatne, od 89 $/msc (z darmową wersją próbną) 

Deepcrawl - audyt techniczny strony internetowej
Źródło: deepcrawl.com

Narzędzie, dzięki któremu możliwe jest szczegółowe przeskanowanie witryny pod kątem jej jakości technicznej i występowania ewentualnych błędów.

Raporty wygenerowane przy pomocy DeepCrawl dostarczają także informacji na temat m.in.: ilości tagów H1 na stronie, uszkodzonych linków (wychodzących i wewnętrznych) i nieindeksowanych podstron.

Screaming Frog

Oficjalna strona internetowa:

Ceny: darmowe (w wersji podstawowej) i płatne 149 GBP/rok (wersja nieograniczona)

Screaming Frog - analiza problemów technicznych SEO
Źródło: screamingfrog.co.uk

Narzędzie Screaming Frog SEO Spider (robot) tej marki sprawdza się w przypadku identyfikowania problemów technicznych w obrębie witryny (uszkodzone linki, duplikaty treści etc.).

Analizuje adresy stron, jednocześnie sprawdzając ich kluczowe elementy i analizując wyniki w czasie rzeczywistym. Obsługuje do 500 adresów URL w wersji darmowej.

Sitebulb

Oficjalna strona internetowa:

https://sitebulb.com/

Ceny: płatne, od 35 $/msc (po 14-dniowym, darmowym okresie próbnym)

Sitebulb narzędzie SEO analiza stron
Źródło: sitebulb.com

Sitebulb to narzędzie SEO, dzięki któremu możliwe jest analizowanie (w czasie rzeczywistym) nawet 500 000 witryn z adresami URL.

Wśród jego innych funkcjonalności, znaleźć można także: analizowanie Java Script, raportowanie w formie PDF, porównywarkę danych przeanalizowanych stron.

Dostarcza też danych na temat problemów z witryną, takich jak uszkodzone linki i niedziałające przekierowania. 

Pulno

https://www.pulno.com

Cena: w ofercie znajduje się darmowy pakiet, który pozwala na analizę 200 podstron miesięcznie. Płatne pakiety od 40zł netto miesięcznie.

Narzędzia do analiz stron WWW i audytów SEO. Pulno sprawdza dziesiątki parametrów (m.in. meta tagi, title, nagłówki, niedziałające linki, niedziałające grafiki) i wyposażone jest w Analizator Unikalnej Treści (sprawdzenie duplicate content na stronie i w Internecie), Analizator Linków, Montoring Zmian, narzędzia do optymalizacji zdjęć, czcionek i CSS. 

Posiada również funkcję integracji z Google Search Console, po podłączeniu której można przeanalizować m.in. kanibalizację słów kluczowych, łatwe cele czyli słowa które potencjalnie niskim kosztem mogą wejść na wyższe pozycje w wyszukiwarce, a także inne parametry w odniesieniu do linkowania i treści serwisu.

Analiza szybkości i czasu wczytywania stron internetowych

PageSpeed Insights

Oficjalna strona internetowa:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Cena: darmowe

Analiza szybkości wczytywania strony internetowej
Źródło:developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Bezpłatne narzędzie Google, które analizuje kod stron internetowych pod kątem szybkości ładowania witryny oraz występowania potencjalnych błędów technicznych.

Po przeanalizowaniu przez system wskazanej witryny, użytkownik otrzymuje informację o stopniu jej zgodności z wymogami wyszukiwarek (zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych).

Informacje o stanie domeny wzbogacone są szeregiem wskazówek, ułatwiających przyśpieszenie prędkości ładowania strony www.

Pingdom

Oficjalna strona internetowa:

https://www.pingdom.com/

Cena: płatne, od 14,95 $/msc (po darmowym, 14-dniowym okresie próbnym)

Źródło: pingdom.com

Narzędzie dające natychmiastowy wgląd w szybkość i wydajność analizowanej strony internetowej.

Monitoruje dostępność witryny w różnych lokalizacjach (w skali globalnej) oraz dostarcza informacji o wrażeniach użytkowników, którzy korzystają z witryny (co odbywa się w czasie rzeczywistym).

Umożliwia również śledzenie jakości wykonywanych akcji w obrębie strony (rejestracja, logowanie), w celu wykrycia błędów wewnętrznych – utrudniających korzystanie z niej.

GTmetrix

Oficjalna strona internetowa:

https://gtmetrix.com

Ceny: darmowe (wersja podstawowa), z płatną wersją „pro” (od 14,95 $/msc)

Analiza szybkości wczytywania witryny internetowej
Źródło: gmetrix.com

Narzędzie wczytuje witrynę i wykonuje w trakcie szczegółową analizę – pomaga zatem w ocenie rzeczywistej szybkości ładowania poszczególnych elementów strony internetowej.

Otrzymywany raport zwrotny wzbogacony jest szczegółowymi zaleceniami i sugestiami ze strony systemu, które pomogą w jej usprawnieniu i likwidacji wykrytych błędów.

Bywa zatem pomocne nie tylko w przypadku sporządzania audytów z zakresu SEO, ale również w późniejszych działaniach optymalizacyjnych.

Badanie zachowania użytkowników na stronie internetowej (Heatmapy)

Smartlook

Oficjalna strona internetowa:

https://www.smartlook.com/pl/

Ceny: darmowe (w wersji podstawowej), płatne (od 19 €/msc po 10-dniowym okresie testowym) 

Analiza zachowania użytkowników na stronie
Źródło: smartlook.com/pl/

Pozwala na odtwarzanie zachowania poszczególnych użytkowników w obrębie witryny lub aplikacji mobilnej.

Pozwala na nie spojrzeć „od wewnątrz”, a dzięki zachowanym nagraniom sesji (nagraniom odwiedzin) – zweryfikować również sposób poruszania się Internautów na stronie.

Dzięki temu możliwe jest nie tylko zobaczenie własnej domeny oczami potencjalnych klientów, ale także zweryfikowanie nieznanych dotąd błędów i utrudnień, które skutkują utratą ruchu lub porzuceniem koszyka (w przypadku e-commerce).

Yandex Metrica

Oficjalna strona internetowa:

https://metrica.yandex.com/

Ceny: darmowy 

Mapa ciepła na stronie internetowej
Źródło: metrica.yandex.com

Narzędzie służące do wykrywania map ciepła w obrębie witryny. Dzięki rejestracji zachowania użytkowników, dostarcza informacji m.in. na temat miejsc (elementy, podstrony) przykuwających uwagę, obecności „martwych punktów” oraz etapów, na których najwięcej Internautów porzuca daną stronę.

Zapisy sesji zawierają też wizualizację kliknięć, ruchów myszy i przewijania.

Pozwala zatem wpłynąć nie tylko na strategie dotyczące np. optymalizacji strony, ale także na decyzje zakupowe potencjalnego klienta.

Hotjar

Oficjalna strona internetowa:

https://www.hotjar.com/

Ceny: darmowe (wersja podstawowa), płatne (od 29 €/msc – po darmowym, 15-dniowym okresie próbnym)

Badanie zachowania użytkowników na stronie internetowej
Źródło: hotjar.com

Narzędzie, które w sposób wizualny przedstawia zachowania poszczególnych użytkowników na stronie internetowej.

Zawiera tzw. mapy cieplne, zapis poszczególnych sesji oraz ścieżki konwersji (np. dokonywania zakupów).

Pomocne bywa m.in. przy planowaniu zmian w obrębie witryny i zmianach strategii sprzedażowej (na co wpływa lepsze „zrozumienie” klientów).

Narzędzia do Content Marketingu

BuzzSumo

Oficjalna strona internetowa:

https://buzzsumo.com/

Ceny: płatne, od 79 $/msc (po 7-dniowym, darmowym okresie próbnym)

BuzzSumo - analiza content marketingu
Źródło: buzzsumo.com

BuzzSumo to ogromna baza wiedzy dla tych, którzy na co dzień zajmują się Content Marketingiem.

Zawiera statystyki np. najczęściej udostępnianych treści (także w mediach społecznościowych) oraz bazę influencerów powiązanych z wybranym tematem.

Ponadto umożliwia analizę contentu tworzonego przez marki konkurencyjne, jak również tworzy alerty na temat nowych tekstów branżowych (zawierających pożądane słowa kluczowe).

Buffer

Oficjalna strona internetowa:

https://buffer.com/

Ceny: płatne, od 15 $/msc (po bezpłatnym, 7-dniowym lub 14-dniowym okresie próbnym)

Buffer - planowanie treści w mediach społecznościowych
Źródło: buffer.com

Narzędzie ułatwiające obsługę, planowanie i publikowanie treści w mediach społecznościowych (takich, jak m.in. Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest) oraz wspomagające budowanie marki w sieci.

Umożliwia raportowanie dotyczące postów. Możliwe jest także zintegrowanie platformy z systemami iOS i Android.

Canva

Oficjalna strona internetowa:

https://www.canva.com/

Ceny: darmowa wersja podstawowa (wersja „pro” od 12,95$/msc)

Źródło: canva.com

Platforma wspomagająca tworzenie projektów graficznych (np. logo, plakaty, ulotki, wizytówki, infografiki). Zawiera liczne, proste w obsłudze kreatory, tysiące gotowych szablonów oraz dostęp do milionów zdjęć.

Daje też możliwość przesyłania własnych obrazów. Pozwala tworzyć zarówno materiały marketingowe, jak i m.in. okładki książek, dokumenty, storyboardy.


Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.

    Zamów bezpłatną konsultację

    Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

    Dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO? Jesteś już samodzielnym specjalistą? A może po prostu prowadzisz biznes w Internecie i chciałbyś skutecznie monitorować sukcesy swojej witryny w sieci?

    Poniższa lista narzędzi SEO oraz narzędzi marketingowych to zbiór płatnych i darmowych programów, które aktualnie cieszą się największą popularnością wśród specjalistów SEO oraz marketingowców, zyskując przy tym największe uznanie.

    Zostały one podzielone na kategorie tematyczne – tak, byś mógł w szybki i łatwy sposób znaleźć narzędzia mające takie funkcje, na jakich najbardziej Ci zależy.

    Analiza profilu linków przychodzących (Analiza backlinków)

    Ahrefs

    Oficjalna strona internetowa:

    https://ahrefs.com/

    Cena: płatne (od 99 USD/msc, okres próbny już od 7 USD)

    Ahrefs - monitor linków przychodzących, analiza linków przychodzących
    Źródło: ahrefs.com

    Ahrefs uważany jest za najlepsze narzędzie służące do analizy linków zwrotnych (tzw. backlinks). Jego siłę stanowi ogromny indeks (liczący ponad bilion linków), który dodatkowo jest na bieżąco aktualizowany niemal każdego dnia.

    Użytkownicy cenią sobie także bardzo intuicyjny interfejs narzędzia oraz łatwość obsługi. Ahrefs sprawdza się także m.in w przypadku analizy słów kluczowych i widoczności strony.

    Moz Pro

    Oficjalna strona internetowa:

    https://moz.com/products/pro

    Cena: płatne – od 99 USD/msc (po darmowym, 30-dniowym okresie próbnym)

    MOZ SEO - analiza profilu linków przychodzących
    Źródło: moz.com

    Pakiet wysokiej jakości oprogramowania, będący wszechstronnym zestawem narzędzi SEO. Swoim użytkownikom posłużyć może przede wszystkim do skutecznej analizy linków (tzw. Open Site Explorer).

    Bywa również przydatny w przypadku badania słów kluczowych, śledzenia rankingów fraz w wyszukiwarce oraz optymalizacji stron internetowych. Przy jego pomocy możliwe jest zweryfikowanie witryny pod kątem błędów, z jednoczesnym uzyskaniem sugestii poprawek.

    Majestic SEO

    Oficjalna strona internetowa:

    https://majestic.com/

    Cena: płatne (od 46,99 €/msc)

    Majestic SEO - analiza linków konkurencji
    Źródło: majestic.com

    Majestic SEO uznawane jest za jedno z najlepszych na świecie narzędzi służących do analizy linków. Jednym z jego głównych atutów jest „posiadanie” ogromnego, aktualizowanego na bieżąco indeksu.

    Wyposażone jest także w szereg pomocnych metryk (m.in. TrustFlow), które pomagają zweryfikować poziom zaufania (wiarygodność) danej witryny. Wiedza ta bywa niezwykle przydatna chociażby w procesie tzw. link building’u.

    Analiza widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach

    Senuto

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.senuto.com/pl/

    Cena: od 99 zł/msc (po 14-dniowym okresie próbnym)

    Senuto - analiza widoczności fraz kluczowych w Google
    Źródło: senuto.com/pl/


    Senuto jest polskim produktem, który służy przede wszystkim do analizy widoczności witryn w sieci. Pozwala odpowiedzieć sobie na takie pytania, jak chociażby „na jakie frazy domena X jest widoczna w Internecie” czy „które słowa kluczowe są dla strony X najbardziej opłacalne”.

    Umożliwia przy tym skuteczny monitoring pozycji  oraz analizę konkurencji wybranej strony www

    Search Metrics

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.searchmetrics.com/

    Cena: płatne, indywidualna oferta cenowa dostępna po kontakcie z Działem sprzedaży marki

    Search Metrics - analiza fraz kluczowych i monitoring konkurencji
    Źródło: searchmetrics.com

    Platforma dla przedsiębiorstw, której funkcjonalności dotyczą głównie SEO i Content Marketingu. Dzięki niej użytkownik zyskuje m.in. wgląd w konkurencję i analizę rynku.

    Z kolei dzięki zaawansowanej (i zautomatyzowanej) technologii Searchmetrics Visibility Guard możliwe jest szybkie wykrywanie błędów w obrębie danej witryny, zapobiegające utracie pozycji w wyszukiwarkach.

    Semstorm

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.semstorm.com/pl

    Cena: od 149 zł/msc

    Semstorm - monitorowanie pozycji oraz fraz w wyszukiwarce Google
    Źródło: semstorm.com/pl/

    Semstorm to polska platforma wielofunkcyjna. Narzędzie to umożliwia zaawansowane monitorowanie pozycji domen (w tym także witryn konkurencyjnych) na dane słowa kluczowe.

    Równocześnie zbiera dane na temat nowych witryn z wybranej branży, bazując przy tym na dostępnych wynikach wyszukiwania.

    Posiada także dodatkową sekcję poświęconą reklamom Google Ads, umożliwiającą zweryfikowanie aktywności marek promujących tę samą ofertę. Oferuje przy tym darmową wyszukiwarkę polecanych fraz.

    SEMrush

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.semrush.com/

    Cena: płatne, od 99$/msc (z darmowym pakietem wyszukiwania dla zarejestrowanych)

    Semrush - analiza słów kluczowych  i konkurencji w Google
    Źródło: semrush.com

    Popularna platforma służące do zarządzania widocznością, analizy słów kluczowych (wyświetla m.in. topowe frazy marek konkurencyjnych w Google Ads) oraz rozwiązywania problemów technicznych z zakresu SEO.

    Dzięki jednej z jego funkcjonalności (Pages) możliwe jest także zweryfikowanie podstron wybranej witryny (także konkurencyjnej), które generują największy ruch organiczny w wyszukiwarkach.

    Analiza słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych

    Google Keyword Planner (Planer słów kluczowych)

    Oficjalna strona internetowa:

    https://ads.google.com

    Planer dostępny jest z poziomu panelu Google Ads (wymagane jest posiadanie konta)

    Ceny:  bezpłatne (wymagane jest posiadanie konta GA)

    Planer słów kluczowych Google - analiza popularności wyszukiwanych fraz
    Źródło: ads.google.com

    Jedno z najpopularniejszych narzędzi oferowanych przez Google. Umożliwia weryfikację miesięcznej częstotliwości wyszukiwania wybranych fraz (np. w dowolnej lokalizacji).

    Wraz ze statystykami dotyczącymi określonych słów kluczowych, pojawiają się także synonimiczne wyrażenia, informacje na temat ich konkurencyjności i sugerowanej stawki w kampanii reklamowej.

    UberSuggest

    Oficjalna strona internetowa:

    https://neilpatel.com/ubersuggest/

    Cena: darmowe

    Ubersuggest - wyszukiwarka słów kluczowych
    Źródło: neilpatel.com/ubersugest/

    Bezpłatne, wielojęzyczne narzędzie pomocne zarówno w przypadku SEO i SEM, jak i Content Marketingu. Zawiera wyszukiwarkę słów kluczowych, wzbogaconą o statystyki m.in. na temat częstotliwości wyszukiwanych haseł, konkurencyjności fraz w SEO oraz sugerowane stawki CPC (dla Google Ads).

    Znajdziemy tam także propozycje słów kluczowych z YouTube i artykuły tematyczne, które związane są z analizowaną frazą w sposób merytoryczny.

    Te ostatnie stanowią świetną bazę pomysłów, pomocną w przypadku chęci stworzenia własnych treści.

    Google Trends

    Oficjalna strona internetowa:

    https://trends.google.com/trends/

    Cena: darmowe

    Źródło: google.com/trends/

    Bezpłatne narzędzie Google, umożliwiające analizę popularności słów kluczowych w określonym czasie i lokalizacji.

    Dzięki niemu bez trudu zweryfikować można potencjalną skuteczność np. pozycjonowania stron www na dane frazy lub obszary geograficzne, w których szansa na opłacalne promowanie oferty w Google Ads będzie większa.

    W statystykach znajdują się także propozycje podobnych wyrażeń oraz „topowych” treści (artykułów) związanych z danym wyszukiwaniem.

    Monitoring pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarkach

    Asps

    Oficjalna strona internetowa:

    https://asps.pl/

    Cena: płatne, od 7 zł/msc (z darmowym pakietem testowym)

    Monitoring pozycji fraz kluczowych w Google
    Źródło: asps.pl

    Polskie narzędzie o charakterze wielofunkcyjnym. W głównej mierze służy do monitorowania pozycji stron i słów kluczowych w wyszukiwarce.

    Swoim użytkownikom udostępnia także bogaty podgląd wyników wyszukiwania fraz (tzw. „SERP Top 100”), jak również bogatą analizę konkurencji obecnej w wynikach organicznych.

    Kolejnymi opcjami dodatkowymi są np.: wskaźniki popularności witryny w mediach społecznościowych, testy szybkości strony, alerty dotyczące wzrostów i spadków pozycji, alerty sygnalizujące zainfekowanie strony www.

    WebPozycja

    Oficjalna strona internetowa:

    https://webpozycja.pl/

    Ceny: płatne, od 10 zł/msc (z darmowym pakietem testowym)

    Monitor pozycji słów kluczowych
    Źródło: webpozycja.pl

    Platforma służąca do monitorowania pozycji słów kluczowych i domen zarówno w Google, jak i w innych wyszukiwarkach.

    Oferuje statystyki z szeroką bazą danych (m.in. Top 10, Top 100) oraz umożliwia połączenia konta w systemie z Google Search Console.

    Zaawansowana wersja narzędzia (dedykowana agencjom) pozwala także na generowanie spersonalizowanych raportów nt. skuteczności i historii wybranych fraz (także z podziałem na miasta i regiony).

    GeoRanker

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.georanker.com/

    Ceny: płatne (od 99$/msc z możliwością skorzystania z wersji Trial)

    Źródło: georanker.com

    Narzędzie polecane w przypadku prowadzenia działań z zakresu tzw. pozycjonowania lokalnego (Pozycjonowanie i optymalizacja Google Maps).

    Pomocne zwłaszcza w promowaniu i pozycjonowaniu lokalnych słów kluczowych. Wyświetla rankingi pozycji w czasie rzeczywistym dla wybranych lokalizacji (w tym kodów pocztowych, krajów lub miast). Dzięki niemu możliwe jest również opracowywanie raportów specjalistycznych.

    Narzędzia do audytów technicznych SEO (Crawlery SEO)

    DeepCrawl

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.deepcrawl.com/

    Ceny: płatne, od 89 $/msc (z darmową wersją próbną) 

    Deepcrawl - audyt techniczny strony internetowej
    Źródło: deepcrawl.com

    Narzędzie, dzięki któremu możliwe jest szczegółowe przeskanowanie witryny pod kątem jej jakości technicznej i występowania ewentualnych błędów.

    Raporty wygenerowane przy pomocy DeepCrawl dostarczają także informacji na temat m.in.: ilości tagów H1 na stronie, uszkodzonych linków (wychodzących i wewnętrznych) i nieindeksowanych podstron.

    Screaming Frog

    Oficjalna strona internetowa:

    Ceny: darmowe (w wersji podstawowej) i płatne 149 GBP/rok (wersja nieograniczona)

    Screaming Frog - analiza problemów technicznych SEO
    Źródło: screamingfrog.co.uk

    Narzędzie Screaming Frog SEO Spider (robot) tej marki sprawdza się w przypadku identyfikowania problemów technicznych w obrębie witryny (uszkodzone linki, duplikaty treści etc.).

    Analizuje adresy stron, jednocześnie sprawdzając ich kluczowe elementy i analizując wyniki w czasie rzeczywistym. Obsługuje do 500 adresów URL w wersji darmowej.

    Sitebulb

    Oficjalna strona internetowa:

    https://sitebulb.com/

    Ceny: płatne, od 35 $/msc (po 14-dniowym, darmowym okresie próbnym)

    Sitebulb narzędzie SEO analiza stron
    Źródło: sitebulb.com

    Sitebulb to narzędzie SEO, dzięki któremu możliwe jest analizowanie (w czasie rzeczywistym) nawet 500 000 witryn z adresami URL.

    Wśród jego innych funkcjonalności, znaleźć można także: analizowanie Java Script, raportowanie w formie PDF, porównywarkę danych przeanalizowanych stron.

    Dostarcza też danych na temat problemów z witryną, takich jak uszkodzone linki i niedziałające przekierowania. 

    Pulno

    https://www.pulno.com

    Cena: w ofercie znajduje się darmowy pakiet, który pozwala na analizę 200 podstron miesięcznie. Płatne pakiety od 40zł netto miesięcznie.

    Narzędzia do analiz stron WWW i audytów SEO. Pulno sprawdza dziesiątki parametrów (m.in. meta tagi, title, nagłówki, niedziałające linki, niedziałające grafiki) i wyposażone jest w Analizator Unikalnej Treści (sprawdzenie duplicate content na stronie i w Internecie), Analizator Linków, Montoring Zmian, narzędzia do optymalizacji zdjęć, czcionek i CSS. 

    Posiada również funkcję integracji z Google Search Console, po podłączeniu której można przeanalizować m.in. kanibalizację słów kluczowych, łatwe cele czyli słowa które potencjalnie niskim kosztem mogą wejść na wyższe pozycje w wyszukiwarce, a także inne parametry w odniesieniu do linkowania i treści serwisu.

    Analiza szybkości i czasu wczytywania stron internetowych

    PageSpeed Insights

    Oficjalna strona internetowa:

    https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

    Cena: darmowe

    Analiza szybkości wczytywania strony internetowej
    Źródło:developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

    Bezpłatne narzędzie Google, które analizuje kod stron internetowych pod kątem szybkości ładowania witryny oraz występowania potencjalnych błędów technicznych.

    Po przeanalizowaniu przez system wskazanej witryny, użytkownik otrzymuje informację o stopniu jej zgodności z wymogami wyszukiwarek (zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych).

    Informacje o stanie domeny wzbogacone są szeregiem wskazówek, ułatwiających przyśpieszenie prędkości ładowania strony www.

    Pingdom

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.pingdom.com/

    Cena: płatne, od 14,95 $/msc (po darmowym, 14-dniowym okresie próbnym)

    Źródło: pingdom.com

    Narzędzie dające natychmiastowy wgląd w szybkość i wydajność analizowanej strony internetowej.

    Monitoruje dostępność witryny w różnych lokalizacjach (w skali globalnej) oraz dostarcza informacji o wrażeniach użytkowników, którzy korzystają z witryny (co odbywa się w czasie rzeczywistym).

    Umożliwia również śledzenie jakości wykonywanych akcji w obrębie strony (rejestracja, logowanie), w celu wykrycia błędów wewnętrznych – utrudniających korzystanie z niej.

    GTmetrix

    Oficjalna strona internetowa:

    https://gtmetrix.com

    Ceny: darmowe (wersja podstawowa), z płatną wersją „pro” (od 14,95 $/msc)

    Analiza szybkości wczytywania witryny internetowej
    Źródło: gmetrix.com

    Narzędzie wczytuje witrynę i wykonuje w trakcie szczegółową analizę – pomaga zatem w ocenie rzeczywistej szybkości ładowania poszczególnych elementów strony internetowej.

    Otrzymywany raport zwrotny wzbogacony jest szczegółowymi zaleceniami i sugestiami ze strony systemu, które pomogą w jej usprawnieniu i likwidacji wykrytych błędów.

    Bywa zatem pomocne nie tylko w przypadku sporządzania audytów z zakresu SEO, ale również w późniejszych działaniach optymalizacyjnych.

    Badanie zachowania użytkowników na stronie internetowej (Heatmapy)

    Smartlook

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.smartlook.com/pl/

    Ceny: darmowe (w wersji podstawowej), płatne (od 19 €/msc po 10-dniowym okresie testowym) 

    Analiza zachowania użytkowników na stronie
    Źródło: smartlook.com/pl/

    Pozwala na odtwarzanie zachowania poszczególnych użytkowników w obrębie witryny lub aplikacji mobilnej.

    Pozwala na nie spojrzeć „od wewnątrz”, a dzięki zachowanym nagraniom sesji (nagraniom odwiedzin) – zweryfikować również sposób poruszania się Internautów na stronie.

    Dzięki temu możliwe jest nie tylko zobaczenie własnej domeny oczami potencjalnych klientów, ale także zweryfikowanie nieznanych dotąd błędów i utrudnień, które skutkują utratą ruchu lub porzuceniem koszyka (w przypadku e-commerce).

    Yandex Metrica

    Oficjalna strona internetowa:

    https://metrica.yandex.com/

    Ceny: darmowy 

    Mapa ciepła na stronie internetowej
    Źródło: metrica.yandex.com

    Narzędzie służące do wykrywania map ciepła w obrębie witryny. Dzięki rejestracji zachowania użytkowników, dostarcza informacji m.in. na temat miejsc (elementy, podstrony) przykuwających uwagę, obecności „martwych punktów” oraz etapów, na których najwięcej Internautów porzuca daną stronę.

    Zapisy sesji zawierają też wizualizację kliknięć, ruchów myszy i przewijania.

    Pozwala zatem wpłynąć nie tylko na strategie dotyczące np. optymalizacji strony, ale także na decyzje zakupowe potencjalnego klienta.

    Hotjar

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.hotjar.com/

    Ceny: darmowe (wersja podstawowa), płatne (od 29 €/msc – po darmowym, 15-dniowym okresie próbnym)

    Badanie zachowania użytkowników na stronie internetowej
    Źródło: hotjar.com

    Narzędzie, które w sposób wizualny przedstawia zachowania poszczególnych użytkowników na stronie internetowej.

    Zawiera tzw. mapy cieplne, zapis poszczególnych sesji oraz ścieżki konwersji (np. dokonywania zakupów).

    Pomocne bywa m.in. przy planowaniu zmian w obrębie witryny i zmianach strategii sprzedażowej (na co wpływa lepsze „zrozumienie” klientów).

    Narzędzia do Content Marketingu

    BuzzSumo

    Oficjalna strona internetowa:

    https://buzzsumo.com/

    Ceny: płatne, od 79 $/msc (po 7-dniowym, darmowym okresie próbnym)

    BuzzSumo - analiza content marketingu
    Źródło: buzzsumo.com

    BuzzSumo to ogromna baza wiedzy dla tych, którzy na co dzień zajmują się Content Marketingiem.

    Zawiera statystyki np. najczęściej udostępnianych treści (także w mediach społecznościowych) oraz bazę influencerów powiązanych z wybranym tematem.

    Ponadto umożliwia analizę contentu tworzonego przez marki konkurencyjne, jak również tworzy alerty na temat nowych tekstów branżowych (zawierających pożądane słowa kluczowe).

    Buffer

    Oficjalna strona internetowa:

    https://buffer.com/

    Ceny: płatne, od 15 $/msc (po bezpłatnym, 7-dniowym lub 14-dniowym okresie próbnym)

    Buffer - planowanie treści w mediach społecznościowych
    Źródło: buffer.com

    Narzędzie ułatwiające obsługę, planowanie i publikowanie treści w mediach społecznościowych (takich, jak m.in. Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest) oraz wspomagające budowanie marki w sieci.

    Umożliwia raportowanie dotyczące postów. Możliwe jest także zintegrowanie platformy z systemami iOS i Android.

    Canva

    Oficjalna strona internetowa:

    https://www.canva.com/

    Ceny: darmowa wersja podstawowa (wersja „pro” od 12,95$/msc)

    Źródło: canva.com

    Platforma wspomagająca tworzenie projektów graficznych (np. logo, plakaty, ulotki, wizytówki, infografiki). Zawiera liczne, proste w obsłudze kreatory, tysiące gotowych szablonów oraz dostęp do milionów zdjęć.

    Daje też możliwość przesyłania własnych obrazów. Pozwala tworzyć zarówno materiały marketingowe, jak i m.in. okładki książek, dokumenty, storyboardy.


    Wojciech Matuła. Kosultant SEO, właściciel Agencji SEO Linkjuice.pl. Doradzam jak optymalizować witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz jak skutecznie poprawiać ich pozycje.

      Zamów bezpłatną konsultację

      Oferujemy opracowanie oraz wdrożenie kampanii SEO dla Twojej witryny internetowej. Zwiększamy widoczność serwisów internetowych od 8 lat. Zaufaj ekspertom.

      Dodaj komentarz